استاندار البرز: البرز همچنان صدرنشین اعطای تسهیلات رونق تولید است

استاندار البرز: البرز همچنان صدرنشین اعطای تسهیلات رونق تولید است

استاندار البرز:

البرز همچنان صدرنشین اعطای تسهیلات رونق تولید است

استاندار البرز با اعلام اینکه این استان همچنان در اعطای تسهیلات رونق تولید صدر نشین سایر استان های کشور است گفت: البرز با رشد ۷۰درصدی پرداخت تسهیلات رونق تولید در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ همراه بوده است.

عزیزاله شهبازی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید البرز افزود: البرز نزدیک به  سه هزار میلیارد تومان سهم تسهیلات تبصره ۱۸ دارد که با پرداخت آن به بنگاه های تولیدی و اقتصادی می توان تحول بزرگی در حوزه اقتصاد واشتغال فراهم کند از این رو انتظار می رود معاونت اقتصادی استانداری مصوبات را پیگیری کند تا در روند پرداخت تسهیل گری صورت گیرد.

وی ادامه داد: اکنون شاهد آن هستیم که با وجود بیش از ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی، مشکلات کارگری و کارفرمایی خاصی در استان البرز وجود ندارد.

استاندار البرز در ادامه افزود: نتایج برگزاری و پیگیری های صورت گرفته باعث شده که نمایشگاه بین المللی و پایانه صادراتی به نتایج خوبی برسد و این روند خوبی است که توسط معاونت اقتصادی صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه وارد نیمه دوم سال شده ایم انتظار می رود بخشی از دستگاه ها در خصوص دریافت سهم خود از محل تبصره ۱۸ تلاش بیشتری را بکار برند وگزارش های این دستگاه ها قابل بررسی  است که چرا تاکنون نتوانسته اند نتیجه قابل قبولی ارائه دهند.

شهبازی با اشاره به اینکه بانکها یکی از کلیدی ترین نقش ها را در پرداخت تسهیلات رونق تولید دارند، گفت: انتظار می رود بانکها ازدریافت تضامین غیر متعارف خودداری کنند و نظارت و شفاف سازی در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به تفاوت میزان مصوبات با پرداختی هایی که توسط بانک صورت گرفته گفت: از هزار و۸۰۰ میلیارد تومان طرحی که در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوب و به بانک معرفی شده فقط ۲۸ میلیارد تومان پرداخت صورت گرفته است که باید بررسی و علت آن مشخص شود.

وی با اشاره به رسالت سازمان برنامه و بودجه افزود: این سازمان مسئول پاسخگویی، اطلاع رسانی و رایزنی با مقامات ملی سازمان برنامه بودجه است که ضرورت دارد با جدیت بیشتری مسائل مربوط به جذب تسهیلات تبصره ۱۸ را پیگیری کند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه ملاک ما فقط پرداخت تسهیلات نیست، گفت: روند اعمال تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، کشاورزی وگردشگری باید به درستی رصد شود تا در نقطه درست صرف شده باشد.

Share this post