استاندار گیلان در جلسه ستاد انتخابات؛ زمینه‌ساز تجلی وحدت در جامعه باشیم

استاندار گیلان در جلسه ستاد انتخابات؛ زمینه‌ساز تجلی وحدت در جامعه باشیم

استاندار گیلان در جلسه ستاد انتخابات؛

زمینه‌ساز تجلی وحدت در جامعه باشیم

استاندار گیلان در جلسه ستاد انتخابات استان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید زمینه‌ساز تجلی وحدت در جامعه باشیم

دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد انتخابات استان گیلان با اشاره به اینکه انتخابات مظهر اقتدار ملی و مشروعیت سیاسی نظام مردمی ایران و نشانگر وحدت و یگانگی در کشورمان است، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری باید زمینه‌ساز تجلی وحدت در جامعه باشیم تا اقشار مختلف مردم در آوردگاهی که راه اصلی کسب حق خوشان است، حضور پررنگ داشته باشند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران، از بدو انقلاب تاکنون، شاهد حضور مردم در صحنه‌های مختلف بوده‌ایم، اظهار داشت: مردم در تمام تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های 4 دهه گذشته نقش داشته اند و انتخابات امتیازی است که نظام‌های مردم سالار از آن بهره‌مندند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: باید با توجه به نگاه عالمانه رهبر معظم انقلاب و تأکیدات همیشگی ایشان مبنی بر پرشور بودن انتخابات و دیدگاه‌های رئیس‌جمهوری بر زمینه‌سازی حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید داشته و دارند و باید تلاش کنیم تا در دوم اسفندماه شاهد انتخاباتی باشکوه باشیم.

وی افزود: اجرای قانون، امنیت و سلامت، رقابت سالم و مشارکت حداکثری مردم از اصول برگزاری انتخابات است.

وی با بیان اینکه انتخابات نباید مایه‌ی انشقاق و دودستگی در جامعه شود، افزود: برگزاری انتخابات باید به وحدت و انسجام بیشتر بیانجامد، پیام خیره کننده‌ای را به همه‌ی کشورها مخابره کند و نشان دهد که مردم ایران اسلامی با مهربانی و دوستی در کنار یکدیگر برای پیشرفت و توسعه کشور حضوری موثر دارند.

استاندار گیلان به سخنرانی عزتمندانه رئیس جمهور در سازمان ملل متحد علیرغم برخی تحرکات بین‌المللی اظهار داشت: شوق و علاقمندی بیشتر مردم برای مشارکت در عرصه‌های تصمیم‌گیری سیاسی، نشان‌دهنده آن است که مردم قصد دارند با امید بیشتری در اداره مملکت سهیم باشند.

وی با بیان اینکه نباید فضای ناامیدی که راهبرد دشمنان نظام اسلامی است، بین مردم شکل بگیرد، گفت: اهتمام همه‌ی دست‌اندرکاران مدیریتی باید براین باشد تا امید در جامعه افزایش یابد چراکه انقلاب اسلامی براساس ارزش‌ها و امید شکل گرفته است.

دکتر زارع بر ضرورت حضور بیشتر فرمانداران و مدیران در بین مردم و رسیدگی به مشکلات آنان تأکید و تصریح کرد: دور دوم سفر مدیران دستگاه‌های اجرایی به شهرستان‌ها با قوت ادامه پیدا کند و اجرای مصوبات سفرهای گذشته به عنوان مطالبات مردم با جدیت از سوی فرمانداران پیگیری شود.

وی به نقش اثرگذار احزاب، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: فرمانداران در شهرستان‌ها از ظرفیت بالای این افراد در خلق حضور حداکثری مردم در انتخابات بهره بگیرند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم رعایت چارچوب‌های قانونی و اثبات اصل بی‌طرفی برگزارکنندگان انتخابات تأکید و تصریح کرد: مقام‌های دولتی و عمومی از جانبداری نسبت به کاندیدای خاص پرهیز کنند.

Share this post