استان زنجان جزء استان های امن کشور است

استان زنجان جزء استان های امن کشور است

فرمانده انتظامی استان زنجان:

استان زنجان جزء استان های امن کشور است

کاهش آسیب های اجتماعی در گرو فرهنگ و عقاید اسلامی است

گزارش اختصاصی: به مناسبت هفته نیروی انتظامی فرمانده انتظامی استان زنجان درنشست صمیمی باخبرنگاران ضمن تشریح عملکرد نیروی انتظامی استان زنجان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در این نشست صمیمی، ابتکار عمل سردارجهانبخش که اینبار شخصا در خصوص عملکرد وبازخورد فعالیت های این نیرو از خبرنگاران سوال می کرد فضای نشست خبری را جذاب ومتفاوت کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان ابتدا با تبریک هفته نیروی انتظامی با تاکید بر این که رسانه ها با نقش آفرینی خود می توانند پلیس را در تحقق برنامه های پیشگیرانه یاری کنند، اظهارداشت: قدرت پلیس به پشتوانه حمایت مردم از قانون و پلیس است و امروز در شرایط خوبی از حمایت های مردمی قرار داریم.

سردار  رحیم جهانبخش با اشاره به اینکه پیشگیری، آگاهی و اطلاع رسانی و پیگیری از اصول اساسی ماموریت های پلیس است، گفت : اطلاع رسانی اخبار عملکرد و خدمات گوناگون پلیس به مردم سهم ویژه ای در جلب مشارکت های عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی در تولید، حفظ و ارتقاء امنیت دارد.

وی به تشریح وضعیت امنیتی استان زنجان پرداخت و گفت: با همدلی و همکاری همه دستگاه های امنیتی و مسئول، شاهد وضعیت امنیتی مطلوبی در سطح استان هستیم به نحوی که استان زنجان جزء استان های امن کشور است.

فرمانده انتظامی استان زنجان ماموريت هاي ابلاغي از ناجا و مطالبات مردم را از ديگر محورهاي اجراي ماموريت هاي پليس در استان زنجان دانست و خاطرنشان كرد: يكي از شاخص هاي پليس در سطح استان برخوداري از اعتماد عمومي و سر مايه اجتماعي بالا است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه طرح انتظام بخشی مدارس یکی از خواسته های مردم است، افزود : این طرح تا آخر سال ادامه دارد ، پیرامون مدارس پلیس حضور دارد و ماموریت اصلی پلیس ایجاد محیطی امن برای فرزندان است .

كشف بیش از یک تن و ۱۵۰ کیلو گرم  مواد مخدر در زنجان

 فرمانده انتظامی استان درادامه با اشاره به اینکه نظارت سنتی ، فرهنگ و عقاید اسلامی از عوامل کاهش آسیب های اجتماعی در استان زنجان است افزود : با تلاش کارکنان پلیس در 6 ماهه نخست امسال بیش از یک تن و ۱۵۰ کیلو گرم مواد مخدر در استان کشف شده است.

کشف 84 درصدی جرایم فضای مجازی در 6 ماهه نخست امسال در زنجان

وی با اشاره به کشف 84 درصدی جرایم در فضای مجازی گفت : امنيت در بستر فضاي مجازي موضوعي بسيار مهم و حساس است .

سردار جهانبخش با اشاره به افزایش 30 درصدی جرایم فضای مجازی، خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال جرایم مالی در فضای مجازی 75 درصد رشد داشته که این نشان می دهد بیشترین جرایم در این فضا مربوط به جرایم مالی و کلاهبرداری است.

وی در ادامه با اشاره به بيشترين فراواني جرايم سايبري خاطر نشان كرد: برداشت غيرمجاز از حساب افراد، کلاهبرداری رایانه‌ای و هتک حیثیت بيشترين پرونده‌های تشكيلي در حوزه پليس فتا استان در شش‌ماهه نخست امسال بوده است.

مصالحه 87 درصدي پرونده در دواير مشاوره و مددكاري استان

فرمانده انتظامي استان زنجان توجه به تخصصي شدن پليس در سطوح و لایه‌های گوناگون و متناسب با نیازمندی‌های زندگي اجتماعي و تأمین نظم و امنيت را نيز مورد تبيين قرار داد و گفت:‌ در بخشي از اين رويكرد به كارگيري كارشناسان و مددكاران مجرب در مراكز مشاوره و مددكاري اجتماعي پليس دنبال می‌شود.

وي تصريح كرد: از ابتداي سال تاکنون بيش 3 هزار و 140 پرونده به مركز مشاوره و مددكاري ارجاع كه در حدود 87 درصد پرونده‌های ارجاع شده به اين مراكز منجر به مصالحه شد.

سردار جهانبخش همچنين از برگزاري 488  برنامه آموزش همگاني و مشاوره فعال پليس استان براي كاركنان دولت، مقاطع مختلف تحصيلي، اولياء و مربيان، دانشجويان و… در نيمه نخست سال جاري خبر داد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره نقش تاثیر گزار گروه های مرجع و ریش سفیدان در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی بیان داشت : در 6 ماهه سالجاری نزاع و درگیری در استان 57 درصد کاهش داشته است که این میزان با ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی باید بیشتر کاهش پیدا کند.

 در نيمه نخست سال تلفن110 در استان زنجان بيش از 209 هزار بار زنگ خورد

فرمانده انتظامي استان زنجان سپس با اشاره به افزايش 36 درصدي تماس‌هاي مردمي با سامانه مركز فوریت‌های پليس110 گفت:‌ در نيمه نخست سال جاري 209 هزار و 115 مورد با تلفن 110 تماس گرفته‌شده است كه با افزايشي 21 درصدي، 102 هزار و 583 از اين تماس‌ها منجر به عمليات شده است.

وی با اشاره به افزایش 8 درصدی تماس های عملیاتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: ایجاد آرامش و امنیت در جامعه از اهداف مهم پلیس  است و امروز ناجا با اقتدارتر از دیروز بر ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی توجه دارد . خوشبختانه پلیس استان زنجان اعتماد مردم را به خوبی جلب کرده و در این راستا موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

دستگیری هزارو 873 نفر در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر

سردار جهانبخش به اقدامات مقابله ای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیزاشاره کرد و افزود: در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر از ابتداي سال جاري تاکنون در استان هزارو 300 طرح با هدف پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز و برخورد با خرده فروشان و توزيع کنندگان در سطح استان انجام گرفته است که افزایش 42 درصدی را داشته و هزارو 873 نفر دستگیر که 21 درصد رشد و 273 دستگاه خودرو توقیف که با افزایش یک درصدی همراه بوده است .

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه پلیس مواد مخدر با اقدامات خود سطح استان را برای فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر ناامن کرده است گفت: در این راستا هزارو 150 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.

افزایش 90 درصدی کلاهبرداری و جرایم مالی در 6 ماهه نخست امسال در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود : مردم زمانی به پلیس احساس امانتداری و اعتماد می کنند که بدانند پلیس هوشمند است

وی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال جرایم مالی و کلاهبرداری در فضای مجازی 90 درصد رشد داشته که این نشان می دهد بیشترین جرایم در این فضا مربوط به جرایم مالی و کلاهبرداری است.

 سردار جهانبخش افزود : یادگیری راهکارها و روش‌های حفظ امنیت خانواده در فضای مجازی امری بسیار مهم و ضروری در زندگی دیجیتال امروز است، بخش زیادی از این راهکارها در قالب مهارت‌های سواد رسانه‌ای قابل درک و فهم هستند و در صورتی‌که خانواده‌ها به مفهوم سواد رسانه‌ای و نقش آن در امنیت خانواده توجه کنند بسیاری از مشکلات اجتماعی ناشی از بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی مرتفع خواهند ‌شد.

امنیت مقوله‌ای است که از طریق مردم و برای مردم ایجاد می شود

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از اجرای برنامه های هفته ناجا شکل گیری گفتمان سازی در جامعه برای شناساندن تلش ها و مجاهدت های کارکنان نیروی انتظامی است ، گفت : امنیت مقوله‌ای است که از طریق مردم و برای مردم ایجاد می شود.

سردار جهانبخش گفت : پلیس امروز اگر شان و منزلت و مقبولیتی در جامعه دارد به برکت خون مطهر شهدا است .

وی در ادامه پلیس مقتدر و هوشمند امروز ایران را الگوی نوین امنیت آفرین برای سایر جوامع دانست و گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به مدد قابلیت‌های درونی، انگیزه، روحیه و مدیریت جهادی و روزآمد با به‌کارگیری ظرفیت‌ها و راه‌کارهای نوین، حضور یک نیروی مقتدر و برخورداری از آمادگی‌های سرشار و اطمینان آفرین برای صیانت از امنیت و آرامش در صحنه زندگی مردم را تثبیت کرده است.

وي امنیت را برآیندي از تعامل و مشارکت همگانی کنشگران اجتماعی و یک تولید اجتماعی خواند و اضافه كرد: امنیت مقوله‌ای است که از طریق مردم و برای مردم ایجاد می‌شود و با گستردگي دامنه مسئولیت‌ها و چالش‌های فراوان پيش روي پليس از یک‌طرف و وظيفه سنگين برقراري امنيت اجتماعي از طرف ديگر، ضرورت پليس مقتدر و درعین‌حال مردمي بيش از پيش نمايان است.

سردار جهانبخش افزود: پلیس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه می بایست به علم و دانش روز در کشف جرم مجهز باشد باید پلیسی هوشمند و زیرک باشد تا در موقعیتهای حساس درست تصمیم گرفته و درست عمل نماید که در سایه این درست عمل کردن پلیس است که اولا مردم به پلیس اعتماد پیدا می کنند و احساس امنیت در جامعه ارتقـاء می یابد و ثانیا مجرمان احساس نا امنی می کنند و همواره این ترس را دارند که دست توانمندی هست که آنها را گرفتار کند.

 اين مقام ارشد انتظامي در استان زنجان با تبيين شعار هفته ناجا بيان داشت: امروز يکي از شعارها و برنامه‌های اصلي ناجا، پیاده‌سازی و دنبال کردن موضوع پليس هوشمند است و نيروي انتظامي نیز همانند دیگر سازمان‌ها، نهادها و گروه‌ها سعی داشته در قلمرو و رویکرد‌های پیشین محصور نشده و مطابق با تغییرات و تحولات برنامه‌ریزی لازم را به انجام رساند و منطبق با رویکردی جدید در قالب پلیس هوشمند گام بردارد.

سردار جهانبخش ادامه داد: هفته نيروي انتظامی در سال جاري با شعار “پلیس هوشمند ، امین مردم” با 384 برنامه با هدف افزایش سرمایه اجتماعی پلیس، افزایش احساس امنیت در جامعه، افزایش جایگاه منزلت اجتماعی پلیس و ارائه تصویری از پلیس هوشمند و مقتدر برگزار خواهد شد.

کشف بیش از یک تن و 150 کیلو گرم مواد مخدر در زنجان

سردار جهانبخش به اقدامات مقابله ای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیزاشاره کرد و افزود: در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر از ابتداي سال جاري تاکنون در استان هزارو 300 طرح با هدف پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز و برخورد با خرده فروشان و توزيع کنندگان در سطح استان انجام گرفته است که افزایش 42 درصدی را داشته و هزارو 873 نفر دستگیر که 21 درصد رشد و 273 دستگاه خودرو توقیف که با افزایش یک درصدی همراه بوده است .

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه پلیس مواد مخدر با اقدامات خود سطح استان را برای فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر ناامن کرده است گفت: در این راستا بیش از هزارو 150 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.

یکی از دغدغه های مهم مسئولان استان بحث ترافیک است

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه در مدیریت ترافیک شهری عوامل زیادی از جمله استانداری ، شهرداری ، ناجا و شورای ترافیک دخیل است افزود : یکی از دغدغه های مهم مسئولان استان بحث ترافیک است.

 وی با اشاره به وجود 390 هزار خودرو در استان زنجان تصریح کرد : با توجه به اینکه بافت مرکزی شهر زنجان توان لازم برای خودروهای شهروندان را ندارد و هر طرحی که برای تسهیل عبور و مرور برای شهروندان باشد شورای ترافیک از آن استقبال می کنند .

Share this post