افزایش نیرو در شهرداری ها خیانت است

افزایش نیرو در شهرداری ها خیانت است

معاون عمرانی استاندار قزوین:

افزایش نیرو در شهرداری ها خیانت است

استفاده از امکانات شهرداری ها برای نامزدهای انتخابات ممنوع است

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت:در شرایطی که با محدودیت منابع مالی مواجهیم افزایش نیرو در شهرداریها خیانت است و باید با مدیریت منطقی، ساماندهی و جابجایی نیروها کمبودها را برطرف کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،علی فرخزاد در جلسه شهرداران استان قزوین در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از آنجا که در فصل بودجه هستیم ازشهرداران انتظار می رود موضوع پسماند را در اولویت خود قرار دهند زیرا ظرفیت سایت محمدآباد در حال تکمیل شدن است  و باید برای ظرفیت جدید فکری کرد.

وی بیان کرد: مناسب سازی معابر شهری برای معلولان از دیگر مسائلی است که باید در دستور کار شهرداران قرار گیرد تا اتفاقی برای این گروه رخ ندهد و بتوانیم حداقل بستر لازم را برای تردد و زندگی معلولان مهیا کنیم.

فرخزاد تصریح کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از دیگر مسائلی است که اهمیت دارد و با توجه به محدودیت منابع مالی انتظار می رود از ظرفیت اوراق تسویه استفاده شود که این میزان در سال قبل حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بود که فقط شهرداری قزوین از آن بهره برد.

وی گفت: لایروبی انهار، از دیگر کارهایی اسنت که باید مورد توجه شهرداران باشد تا در زمان سیل و بارندگی شدید دچار آسیب جدی نشویم.

معاون عمرانی استانداری قزوین در خصوص کمک شهرداری ها به سایر دستگاهها نیز اظهارداشت: به دلیل محدودیت منابع اعتباری تاکید جدی داریم هیچ کمکی به دستگاههای دیگر از سوی شهرداری ها صورت نگیرد و پاسخگویی آن را بر عهده می گیریم تا نظم مالی مناسبی در شهرداری ها برقرار شود.

فرخزاد افزود: انضباط مالی شهرداریها، برگزاری دوره های آموزشی برای شهرداران و شوراها، جلوگیری از جذب نیروی جدید و ساماندهی آنها، جلوگیری از تغییر کاربری فضای سبز و زمین های آموزشی، باید مورد توجه باشد.

وی گفت: با وضعیت اعتباری و منابع محدود مالی و جذب بیش از نیاز نیرو در برخی شهرداری ها باید اذعان کرد امروز اضافه کردنیرو در شهرداری ها خیانت است فقط در برخی موارد مانند جذب راننده بلدوزر و یا نیروهای محلی در مناطق دور افتاده باید این مورد استثنا شود.

فرخزاد یادآورشد: یکی از مشکلات کنونی نبود ثبات مدیریت در کار است زیرا در حال حاضر ۴ شهرداری به صورت سرپرست، ۱۲ شهرداری در سه ماهه اخیر شهردار خود را شناخته است و تنها سه شهردار ثبات داشته اند که این وضعیت نگران کننده است.

وی گفت: متاسفانه دخالت های خارج از حاکمیت هم در حوزه شهرداری ها بیشتر شده در حالی که این دخالت باید قانونمند و از سوی نهادهای حاکمیتی باشد تا کارها دچار مشکل نشود.

فرخزاد به عنوان رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان هم اظهارداشت: استفاده از امکانات شهرداری ها به هر نحو ممکن برای تبلیغ نامزدهای احتمالی انتخابات ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی بیان کرد: اخیرا شنیده شده یکی از شهرداری ها در این زمینه کوتاهی کرده که تذکر لازم را به آنها داده ایم و اگر تکرار شود برخورد خواهیم کرد.

 

Share this post