رئیس پلیس فتا زنجان خبرداد: افزایش کلاهبرداری تلفنی با ترفند برند شدن در قرعه‌کشی

رئیس پلیس فتا زنجان خبرداد: افزایش کلاهبرداری تلفنی با ترفند برند شدن در قرعه‌کشی

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: یکی از جرایم مالی رایج در فضای مجازی ،کلاهبرداری از طریق تماس‌های تلفنی با ترفند برند شدن در قرعه کشی‌ها  می‌باشد

سرهنگ دوم محمدعلی آدینه لو رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبرگفت: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با برقراری تماس تلفنی با شهروندان با عنوان نمودن موضوع برنده شدن در قرعه کشی‌های   مختلف از قربانیان درخواست می‌کند جهت دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابر بانک مراجعه نمایند.

وی افزود: کلاهبردارن پس از کشاندن افراد پای دستگاه خود پرداز با فریب و اغفال آنان حساب های آنها را خالی کرده و با گرفتن اطلاعات کارت بانکی شان  از حساب قربانیان برداشت می‌کنند.

آدینه لو ادامه داد: برخی کلاهبرداران برای جلب اعتماد قربانیان در وحله اول مقداری به پول به حساب قربانیان واریز می‌کنند و بعد از جلب اعتماد آنها با گرفتن اطلاعات حساب بانکی قربانیان حساب آنها را خالی می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: عنوان نمودن برنده شده در قرعه کشی‌های مختلف یکی از ترفند کلاهبرداری است لذا شهروندان  بایدد بدانند برای دریافت وجه جایزه نیازی به مراجعه پای دستگاه‌های خودپرداز نمی‌باشد ازاینرو به شهروندان  توصیه می شود به چنین تماس‌های تلفنی توجه نکرده و به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداری با ترفند تماس تلفنی افزایش یافته است افزود، پلیس فتا بصورت 24 ساعته آماده خدمات رسانی به عموم شهروندان و پاسخگویی به سؤالات و مشکلات آنها در خصوص موضوعات و جرائم فضای مجازی می‌باشد.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ( 110 ) یا سایر راه‌های ارتباطی پلیس فتا به ما گزارش نمایند و هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.

Share this post