سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت زنجان سه هزار میلیارد تومان است

سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت زنجان سه هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبرداد:

سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت زنجان سه هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت این استان را سه هزار و ۶۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف صنعتی در استان هستیم.

به گزارش آوای میهن نیوز ناصر فغفوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده سرمایه‌گذاران از کشورهای ژاپن، آلمان، ترکیه و چین و در زمینه‌های تولید فولاد، دخانیات، اسقاط خودرو، تولید مواد شوینده و واگن‌سازی در حال فعالیت هستند.

وی  با بیان اینکه واحدهای بزرگی با سرمایه‌گذاری خارجی در استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: واحد جِی تی آی پارسیان با ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده و هم‌اکنون ۳۰ درصد از بازار داخل کشور را پوشش می‌دهد.

این مسئول افزود: این مجموعه به دنبال افتتاح طرح توسعه و راه‌اندازی خط فرآوری توتون است که سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای آن بالغ بر  ۱۲۲ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از ایجاد پروژه عظیم البرز ناب آرش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این واحد که به عنوان بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور به شمار می‌رود در زمینه تولید فولاد با ظرفیت یک میلیون تن فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح نیز بالغ بر یکهزار میلیاردتومان است.

فغفوری خاطرنشان کرد: واحد تولید مواد شوینده توسط شرکت پاک‌حیات نیز یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ استان توسط سرمایه‌گذاران خارجی است که با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری این واحد نیز ۳۰ میلیون دلار و اشتغالزایی آن ۳۰۰ نفر است.

فغفوری اظهار داشت: واحدهای فوکا صنعت، مجتمع آندیا فولاد، آهن و فولاد زنجان سهند و طرح معدنکاران پیشرو آسیا نیز از دیگر پروژه‌هایی است که توسط سرمایه‌گذاران خارجی در استان راه‌اندازی شده است.

 

Share this post