عمل به منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت را وظیفه می دانم

عمل به منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت را وظیفه می دانم

 

نماینده عالی دولت در استان البرز:

عمل به منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت را وظیفه می دانم

 نرخ بیکاری ۶ ماهه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت/ بدنبال آمارسازی نیستیم باید برمبنای واقعیت ها برنامه ریزی اثربخش داشته باشیم/ اشتغالزایی در حوزه گردشگری البرز با فرصت های موجود در استان تناسب ندارد/ مسئولان استان میلی عمل نکنند/براساس سند توسعه ملی استان، ریل گذاری توسعه البرز بر مبنای علمی تدوین شده است

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: تمامی تلاش خود را کرده ام که منشا اثر در البرز باشم ولی از کسی انتظار ندارم که مانند این جلسه مورد تقدیر قرار گیرم چراکه وظیفه خود را طبق آنچه منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت تدبیر و امید است، انجام داده ام

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی در جلسه شورای اشتغال استان که در محل تربیت مربی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از نیمی از سال گذشته و باید روند تحقق اهداف و برنامه ها طبق تعهدات استان تسریع شود، افزود: در این چند ماه باقی مانده، دستگاه های استان باید به گونه ای اقدام کنند که اگر از برنامه های اشتغالزایی در استان عقب هستند، جبران کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی کار از تئوری پردازی گذشته و باید با اقدام جهادی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال گام برداریم.

شهبازی گفت: اکنون البرز علی رغم رشد سریع مهاجرت در حوزه های کشاورزی، صنعت و فناوری های نوین در کشور چهره و بنام است.

***مشارکت اقتصادی برای اولین بار در تاریخ البرز افزایش یافت

وی افزود: سالانه به طور متوسط حدود 80 هزار نفر به جمعیت البرز از طریق مهاجرت ها اضافه می شود از این رو با توجه به اینکه طبق آخرین آمار مرکز آمار کشور نرخ مشارکت اقتصادی البرز برای اولین بار در تاریخ استان رشد یافته، مسئولیت های سنگینی بر دوش مدیران استان است.

***نرخ بیکاری 6 ماهه اول سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت

استاندار البرز با تاکید بر اینکه فرصت تعلل در البرز وجود ندارد، اضافه کرد: نرخ بیکاری البرز در 6 ماهه اول سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 2 درصد کاهش داشته که این امر نشان دهنده پویایی تولید و اشتغال در البرز است.

وی گفت: به شدت با آمارسازی مخالف هستم و بر این باورم که باید بر اساس واقعیت ها تمهیدات لازم اتخاذ شود تا نتیجه لازم را اخذ کنیم.

شهبازی افزود: با ایجاد بسترهای اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به طور قطع شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و بسیاری از معضلات خواهیم بود بنابراین با تصمیم گیری بر مبنای واقعیت ها و آمارهای صحیح می توانیم برنامه ریزی کنیم.

***بدنبال آمارسازی نیستیم باید برمبنای واقعیت ها برنامه ریزی کنیم/برنامه ریزی بر مبنای واقعیت ها، مانع گسترش آسیب های اجتماعی می شود

وی عنوان کرد: آمارهایی که ارائه می دهیم براساس اعلام مرکز آمار کشور است چراکه بر روی اصل پژوهش و شاخص های بین المللی است.

استاندار البرز با اشاره به لزوم مهارت افزایی دانش آموزان و دانشجویان استان گفت: اکنون 50 درصد از شاغلان الزاما دارای تحصیلات دانشگاهی نیستند ولی با مهارت به شغل دست یافته اند.

وی با اشاره به اینکه حدود 450 هزار نفر در البرز از حقوق بگیران تامین اجتماعی هستند، افزود: حدود 150 هزار نفر از شاغلان البرز در حوزه صنعت مشغول به کار هستند.

***پروژه مهارت محور در البرز با قدرت اجرایی شود

شهبازی خاطرنشان کرد: پروژه مهارت محور باید در البرز با قدرت اجرایی شود چراکه برآیند خوبی خواهد داشت.

وی گفت: البرز غلی رغم اینکه استانی تازه تاسیس است ولی توانسته در بسیاری از جبهه ها صاحب نام و موثر باشد.

***اشتغالزایی در حوزه گردشگری البرز با فرصت های موجود در استان تناسب ندارد

وی با اشاره به ظرفیت های حوزه گردشگری البرز، ادامه داد: در این این حوزه به اندازه توان و ظرفیت های موجود اقدام نشده و جمعیتی که در حوزه گردشگری البرز مشغول هستند با فرصت های موجود همخوانی ندارد.

شهبازی گفت: از تمامی دستگاه های استان و بانک ها انتظار می رود که مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان را بر شکوفایی گردشگری استان طبق تاکیدات رییس جمهوری، همراهی کنند.

وی افزود: به طور مثال 51 واحد آموزشی متروکه و بلااستفاده در روستاهای جاده کرج-چالوس قرار دارد که می توان از ظرفیت در حوزه بومگردی بهره برد.

استاندار البرز اضافه کرد: در حوزه فناوری های نوین و استارتآپ ها نیز البرز بسیار فعال و موثر عمل کرده و امید است که جانمایی که از سوی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی صورت می گیرد، شهرک استارت آپی البرز نیز راه اندازی شود.

***روسای دانشگاه ها در شورای اشتغال البرز برای تعامل و تصمیم سازی دعوت شوند

وی گفت: روسای دانشگاه ها در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی برای ایجاد بسترهای اشتغال استان و مهارت افزایی نقش بسیار مهمی دارند که باید در جلسه شورای اشتغال استان دعوت شوند.

شهبازی افزود: اکنون البرز در موقعیتی است که تمامی مسئولان ملی به جایگاه و تاثیرش در کشور پی برده و اقدامات استان را اذعان و تحسین می کنند.

***عدول از برنامه ها و عدم تحقق اهداف سیاست های ابلاغی با توبیخ مواجه می شود

وی اضافه کرد: باید براساس برنامه ها پیش برویم و هر گونه کمکاری و عدول از روند تحقق و یا عدم نیل به اهداف برنامه های ابلاغی به لحاظ شرعی، قانونی و اخلاقی مورد پذیرش نیست.

استاندار البرز گفت: قطعا عدم تحقق اهداف برنامه های ابلاغی با توبیخ مواجه خواهد شد بنابراین باید دستگاه برای برآورده کردن سطح انتظارات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

***چاره ای جز اشتغالزایی برای رشد روز افزون مهاجرت نداریم

وی افزود: رشد جمعیت در البرز روز افزون است پس ما چاره ای جز اجرای اهداف و برنامه ها برای ایجاد اشتغال نداریم و باید با تمام وجود به این رسیدگی کنیم.

***مسئولان استان میلی عمل نکنند/براساس سند توسعه ملی استان، ریل گذاری توسعه البرز بر مبنای علمی تدوین شده است

شهبازی عنوان کرد: انتظار می رود که پرونده های تسهیلات انباشت شده در بانک ها در اسرع وقت رسیدگی شود چراکه بواسطه دریافت تسهیلات و توسعه و راه اندازی واحدهای تولیدی، اشتغال نیز افزایش می یابد.

وی گفت: میلی عمل نکنیم چون سند توسعه ملی استان البرز تهیه و تدوین شده و ریل گذاری رشد و آبادانی استان بر مبنای علمی ریل گذاری شده است.

 

Share this post