مشاور وزیر کشور : شرایط فعلی بانوان با شرایط گذشته قابل مقایسه نیست

مشاور وزیر کشور : شرایط فعلی بانوان با شرایط گذشته قابل مقایسه نیست

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

زنان استان زنجان همواره در فعالیت های خیرخواهانه، ایثار و گذشت پیشگام هستند.

………………………………………………………………………………………………..

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: شرایط فعلی بانوان با شرایط گذشته قابل مقایسه نیست و این موضوع را می توان در رشد چشمگیر حضور بانوان مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگارما؛ دکترفریبا نظری پورکیایی در جلسه گفت و گوی مشترک مسئولان و نمایندگان زنان فعال استان زنجان اظهار داشت: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان جزو پنج مدیرکل برتر کشور است.

وی با بیان اینکه شهیده فهیمه سیاری از شهدای شاخص زن در کشور محسوب می شود، افزود: کتاب “کوههای سفید دوردست” زندگینامه این شهید زنجانی نگارش شده است.

این مسئول بیان داشت: استاندار زنجان همواره ذهنیت توسعه یافته ای نسبت به استفاده از همه گروه های جامعه به ویژه بانوان دارند و رشد چشمگیر استفاده از بانوان در پست های مدیریتی نشانگر این موضوع است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده خاطرنشان کرد: بانوان زنجانی در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی همواره حضور فعالی دارند که گزارش این جلسه خوب را حتما در شورای معاونان به استحضار وزیر می رسانم.

پور کیایی بیان داشت: تالارهای گفت و گو با بانوان بخشدار ایجاد شده است و مسائل از سوی بخشداران در این تالار ارائه می شود.

وی با بیان اینکه 37 هزار دهیار در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد 2 هزار و 490 دهیار زن هستند،افزود: دهیاران همواره در خط مقدم روستا و در ارتباط با مردم قرار دارند.

این مسئول برضرورت احصای فرصت ها و تهدیدها از سوی دهیاران تاکید کرد و گفت: موانع پیش روی دهیاران نیز از سوی این افراد ارائه شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: مهم این است که در جایگاهی قرارگرفته ایم که می توانیم حرف بزنیم و از ظرفیت های اطراف خود برای ارتقای جایگاه خود استفاده کنیم.

پور کیایی افزود: 22 درصد همکاران در ستاد وزارت کشور بانوان هستند این در حالی است که این آمار در استان ها کمتر از یک سوم  آمار ستادی است.

وی با بیان اینکه اجازه بدهید اولین خطای یک مدیر زن به آخرین خطای او تبدیل نشود، افزود: اگر چه پست های مدیریتی نباید محل آزمون و خطا برای مدیران باشد.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر 5 معاون توسعه مدیریت در استانداری های کشور فعالیت می کنند که امیدواریم مدیر بعدی در زنجان منصوب شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده درادامه به تجربه موفق استان همدان در خصوص بانوان معاون فرماندار گفت: وزیر محترم کشور در اجلاس فرمانداران تاکید کردند که فرمانداران حداقل یکی از معاونت های فرمانداری را به بانوان بسپارند  که در این زمینه در استان همدان برای هر شهرستان یک بانو به عنوان معاون فرماندار منصوب شده است.

*یک زن بزرگترین صادر کننده سیمان در خاورمیانه است

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده بیان داشت: بزرگترین صادر کننده سیمان در خاورمیانه و ایران یک زن ارومیه ای است که مدیریت 5 معدن سنگ را نیز برعهده دارند.

پورکیایی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی بانوان با شرایط قبل قابل مقایسه نیست و این موضوع را می توان در رشد چشمگیر حضور بانوان مشاهده کرد اگر چه با مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: متوسط گفت و گوی خانواده به کمتر از نیم ساعت رسیده و خانواده های تفردی نیز در کشور دیده می شود.

این مسئول بیان داشت: مسائل باید بین دو گروه و زن و مرد دیده شده و همواره نیمه پر لیوان ملاحظه شود.

همچنین در این جلسه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: زنان استان زنجان همواره در فعالیت های خیرخواهانه، ایثار و گذشت پیشگام هستند.

ماهرخ بلوری با اشاره به ثبت اولین حرکت انقلابی در سال 57 توسط زنان زنجانی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم دفتر امور بانوان ایجاد و حمایت از تشکل ها و افراد صاحب ایده و ابتکار است، جمعیتی که تک تک افراد آن الگوی ارزش آفرینی در جامعه محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه هفدهم مرداد روز خبرنگار و روز اصحاب رسانه می باشد، اظهار داشت: خبرنگاران دیده‌بانان عرصه اطلاع رسانی هستند که همواره پرچم آزادی و آزادگی را برافراشته‌اند و آگاهی و امید را به جامعه نوید می دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان تصریح کرد: بانوان فرهیخته استان با ایجاد فضای همدلی توانسته‌اند در راستای ارتقاء جایگاه زنان استان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گام های موثری بردارند.

وی با تاکید بر اینکه جلسات هم اندیشی با حضور بانوان به اصلاح بینش عمومی کمک خواهد کرد، افزود: امیدواریم این امر در تقویت روحیه و بالابردن اعتماد به نفس در بانوان تاثیرگذار باشد.

بلوری گفت: 42/49 درصد از جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند که 67 درصد این بانوان در حوزه شهری و 33 درصد در روستاها زندگی می کنند که از این تعداد 24 درصد در گروه سنی صفر تا 14 سال، 25 درصد در گروه سنی 15 تا29 سال، 44 درصد در گروه سنی 30 تا 64 سال و 7 درصد نیز بالای 65 سال هستند و متوسط باسوادی 3/80 درصد در استان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: وجود چنین استعدادهایی در استان جای توجه ویژه ای دارد چراکه هرکدام از این زنان می توانند در خانواده و اجتماع نقش اساسی را در راهبری جامعه به سمت آینده مطلوب ایفا کنند.

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Share this post