نمی توان آمرانه بر تغییرات اجتماعی تاثیر گذاشت

نمی توان آمرانه بر تغییرات اجتماعی تاثیر گذاشت

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست تخصصی با مدیران مدارس متوسطه دخترانه:

مدیران  مدارس کلیدی ترین عنصر در سیستم تعلیم و تربیت هستند

نمی توان آمرانه بر تغییرات اجتماعی تاثیر گذاشت

نشست تخصصی مدیران مدارس متوسطه دخترانه نواحی ١ و٢ زنجان، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون آموزش متوسطه،مشاور اجرایی مدیر کل، مشاور امور بانوان مدیرکل و جمعی از مدیران مدارس متوسطه دخترانه در سالن شهید تجلی اداره کل برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ما وبه نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان  با اشاره به جایگاه والای زن در اسلام و دیدگاه پیامبر گرانقدر اسلام گفت:حضرت محمد(ص) در مورد بانوان و دختران تعابیر ارزشمندی به کار برده است و آنان را امانتی الهی می‌داند.

 ابراهیم رفیعی افزود: محبت بسیار زیاد رسول اکرم (ص) نسبت به دخترشان حضرت زهرا (س) و همسرگرامیشان حضرت خدیجه کبری (س) عملا الگوهایی ارزشمند برای تمام مردم در دوران مختلف بوده است.

وی در ادامه، ضمن تشکر از تمامی مدیران مدارس بابت بازگشایی شکوهمند مدارس استان تصریح کرد: مدیران مدارس کلیدی ترین عنصر در سیستم تعلیم و تربیت هستند و از طرف دیگر جان آموزش و پرورش معلمان عزیز هستند که حیات تعلیم و تربیت به وجودشان وابسته است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره بر این نکته که تغییری درحوزه مسائل اجتماعی همواره  در حال رخ دادن است، اظهار داشت:در بسیاری از مسائل باید آگاه و تیزبین باشیم و نبایداز کنار برخی پدیده های اجتماعی ساده عبور کرد.

وی  با بیان اینکه نباید با زبان اداری و آمرانه با مسائل اجتماعی برخورد کرد،افزود: در مورد  آموزش عمیق و پایدار، زبان ارعاب و نصیحت کلامی جایی ندارد و باید در مواجهه با پدیده های اجتماعی با آگاهی و رویکرد همدلانه وارد شویم و نمی توان آمرانه بر تغییرات اجتماعی تاثیر گذاشت.

رفیعی با تاکید بر اهمیت تشکیل حلقه های بهبود کیفیت در حوزه های مختلف از جمله اموربانوان بیان داشت:در این حلقه‌ها، افراد با تخصص های مختلف و با نگاه راهبردی در مورد مسائل اظهار نظر می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگرچه مثلث زمان اصرار دارد که در گذشته زندگی کنیم اما لازم است با تغییر نگرش و رفتار و تجدید نظر در روش ها به فکر آینده باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به شاخصه های مدیر شایسته اذعان کرد: تفکر سیستمی، مهارت رهبری، اخلاق حرفه‌ای، تعالی و بهبود، ارتباط موثر، توانمندسازی، مدیریت بر مبنای عملکرد، یادگیری مستمر و تصمیم گیری به موقع از جمله شایستگی های ضروری مدیران است، لذا یک مدیر به منظور اثرگذاری عمیق در سازمان ضرورت دارد این مدل ها و شایستگی ها را داشته باشد.

  شایان ذکر است در این نشست صمیمی، تعدادی از مدیران به بیان نظرات،دغدغه ها و دیدگاه های خود در زمینه تربیت صحیح و چالش های پیش روی دانش آموزان دختر و نحوه عبور از این چالش ها پرداختند.

ارتقای آگاهی دانش آموزان در حوزه های مختلف، حقوق شهروندی، آشنایی دانش آموزان با مهارت های زندگی، لزوم همسویی مدرسه و جامعه، فرهنگ سازی در رابطه با فضای مجازی و انگیزه بخشی برای پیشرفت از جمله موارد مطرح شده توسط مدیران در این نشست بود.

Share this post