هیچ کس در انتخابات حق رفتار فراتر از قانون ندارد

هیچ کس در انتخابات حق رفتار فراتر از قانون ندارد

استاندار زنجان تاکید کرد:

هیچ کس در انتخابات حق رفتار فراتر از قانون ندارد

استاندار زنجان گفت: هیچ کس در هر جایگاهی که باشد حق ندارد رفتار و حرکتی فراتر از قانون در انتخابات داشته باشد.

فتح الله حقیقی در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان ایجرود در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان در این شهرستان افزود: انتخابات آبروی نظام است و لازم است برای برگزاری انتخابات بدون خدشه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تا کنون در طول 40 سال حیات جمهوری اسلامی هیچگاه انتخابات تعطیل نشده و هیچ خدشه ای هم بر انتخابات وارد نشده است.

حقیقی بر ضرورت رعایت اصل بی طرفی از سوی دست اندرکاران انتخابات تاکید کرد و گفت: آنچه در انتخابات برای ما مهم است اجرای کامل و دقیق قانون است.

وی افزود: باید قانون را به خوبی به دست اندرکاران انتخابات آموزش دهیم و با اقتدار نیز آن را اجرا کنیم.

مقام عالی استان درخصوص آموزش دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات، تصریح کرد: با توجه به تغییر قانون انتخابات لازم است ارائه آموزش های کاربردی در این خصوص بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مهم ترین مولفه انتخابات این است که هیات های اجرایی و نظارت و اعضای شورای تامین استان ضمن اجرای وظایفشان مطابق قانون، با یکدیگر هماهنگ باشند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس ماده 11 قانون انتخابات دستگاهها و ارگان ها موظف به تامین امکانات لازم جهت برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور هستند، گفت: فرمانداران و بخشداران برای جبران کاستی ها باید از ظرفیت این ماده بهره ببرند.

وی به لزوم پوشش مخابراتی مطلوب همه روستاهای استان در فرایند برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: این موضوع از طریق وزارت ارتباطات پیگیری می شود.

مدیرعالی اجرایی استان با بیان اینکه هم اکنون از 25 فرایند انتخابات حدود 24 فرایند به غیر از اخذ و شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام می شود، گفت: باید برای برگزاری الکترونیکی و یا غیر الکترونیکی انتخابات آمادگی و تمهیدات لازم را داشته باشیم.

Share this post