وزیر کشور: سست بودن رابطه بین دولت و ملت به کشور آسیب خواهد زد

وزیر کشور: سست بودن رابطه بین دولت و ملت به کشور آسیب خواهد زد

وزیر کشور گفت: اعتماد، بزرگترین و بالاترین سرمایه اجتماعی دولت‌ها و حاکمیت است و ایجا و تقویت پیوند بین دولت و ملت بر مقبولیت و مشروعیت دولت‌ها می‌افزاید.

به گزارش آوای میهن نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره شهید رجایی در زنجان به ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: مهمترین هدف و شاخص این ارزیابی ها میزان افزایش اعتماد مردم به دولت و رضایتمندی آنها از هیات حاکمه است.

وی با بیان اینکه سست بودن رابطه بین دولت و ملت به کشور آسیب خواهد زد، یادآورشد: در شرایط سخت تحریم ها، بزرگترین عنصر قدرت استقامت و مقاومت، مردم هستند که به رهبری و دولت منتخب خود اعتماد کرده و با تحمل، صبر، پایداری، تولید بیشتر و مصرف بهینه دولت را یاری می کنند که این بالاترین عامل موفقیت محسوب می شود.

 رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه همه کشورهای پیشرفته و در مسیر توسعه، قدرت خود را از مردم می گیرند، تصریح کرد: نباید فضای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور به خاطر پیروزی یک شخص در انتخابات تخریب شود چراکه جمهوری اسلامی ایران میراث امام و شهدا است.

وزیرکشور با اشاره به اینکه عملکرد نادرست یک شخص به دلیل رقابت های سیاسی و منافع فردی نباید به یک مجموعه و نهاد تعمیم داده شود، گفت: تکامل و تعالی در حرکت، تغییر، تحول، شناخت آسیب ها و رفع آنهاست و دولت باید مظهر این تحولات باشد.

رحمانی فضلی بابیان اینکه  دنیا در یک مسابقه پرسرعت دگرگونی در حوزه تمدن قرار گرفته است، افزود : کشور ما نیز در مدار رقابت با جهان قرار دارد و مدعی هستیم جمهوری اسلامی مناسب ترین نظام برای پاسخگویی به مطالبات مردم و مبداء آن آموزه های دینی است که باید در عرصه زندگی مرم به نمایش گذاشته شود.

وی تاکید کرد: مفهوم دولت در کشور ما فراز و فرودهای زیادی داشته است به طوریکه تا قبل از انقلاب هیچ رابطه ای بین هیات حاکمه با مردم وجود نداشت، حاکمیت فاقد مشروعیت و مقبولیت بود و شکاف عظیم بین دولت و ملت منجر به تعارضات و اختلافات در مقاطع مختلف زمانی می شد.

رحمانی فضلی اظهار داشت: مشروعیت و مقبولیت بخشیدن به هیات حاکمه یکی از مهمترین اقدامات بنیانگذار جمهوری اسلامی بود که رابطه دوسویه ای بین ملت و دولت ایجاد کرد و مردمسالاری دینی به معنای واقعی در کشور حاکم شد و همین ارتباط موجب شد تا مردم از سال ۵۷ تاکنون در مقابل همه توطئه های دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی مقاومت کنند و بالندگی و نشاط و توسعه را برای کشور رقم بزنند.

وزیر کشور تاکید کرد: دشمنان نیز با پی بردن به ارتباط قوی بین مردم و حاکمیت همواره در صدد ایجاد شکاف بین آنها هستند و به همین دلیل هر ضعف، اشکال و آسیبی که از طرف اشخاص رخ می دهد را به حاکمیت نسبت داده و سعی می کنند این اعتماد را خدشه دار کنند.

وی تصریح کرد: در جریان انتخابات نیز نباید به گونه ای عمل شود که رقبای سیاسی به رقبای عینی، عملی و اجرایی تبدیل شوند و با روشهای تبلیغی نادرست اعتماد مردم را به دولت کاهش دهند چراکه همه مدیران و مسئولان رفتنی هستند و این نظام و حکومت پابرجاست و باید به اهداف خود برسد.

Share this post