آزمایشگاه ترکیه‌ای گروه خونی بیمار را اشتباه تشخیص داده بود

آزمایشگاه ترکیه‌ای گروه خونی بیمار را اشتباه تشخیص داده بود

ماجرای تزریق خون اشتباه به یک بیمار در کرج؛

آزمایشگاه ترکیه‌ای گروه خونی بیمار را اشتباه تشخیص داده بود

رئیس بیمارستان مدنی کرج در خصوص وقوع یک خطای پزشکی در این بیمارستان گفت: آزمایشگاه گروه خونی بیمار را اشتباه تشخیص داده بود و این خطا به دلیل تشخیص اشتباه آزمایشگاه رخ داده است.

دکتر آذریان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وقوع یک خطای پزشکی در بیمارستان مدنی کرج که طی آن به یک بیمار گروه خونی اشتباه تزریق شده بود، گفت: این اشتباه در آزمایشگاه رخ داده طوری که آزمایشگاه گروه خونی بیمار را A منفی اعلام کرده بود در صورتی که گروه خونی بیمار O منفی بوده است.

آذریان افزود: بیمارستان براساس اعلام آزمایشگاه گروه خونی A منفی تهیه و به بیمار تزریق شده بود.

وی ادامه داد: در چنین مواردی ممکن است بیمار واکنش‌ها و حساسیت‌هایی نشان دهد به همین دلیل باید تحت نظر متخصص خون و داخلی قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شود.

رئیس بیمارستان مدنی کرج خاطرنشان کرد: در حال حاضر این بیمار در شرایطی پایدار تحت نظارت پزشکی قرار دارد.

وی تصریح کرد: این خطا جزو خطاهای طبقه‌بندی پزشکی است که ممکن است در هر جای دنیا رخ دهد، البته ما خواستار انجام تمامی آزمایش‌ها در بیمارستان خودمان هستیم ولی با توجه به قراردادی که چند سال پیش با یک شرکت خارجی بسته شده این امکان وجود ندارد و این خطا هم در همان آزمایشگاه رخ داده است.

به گزارش ایسنا، این آزمایشگاه در سال ۹۵ به یک شرکت ترکیه‌ای واگذار شد که در آن سال انتقادات زیادی را به دنبال داشت، در آن سال دکتر سیامک سمیعی، مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، ورود این شرکت ترکیه‌ای به آزمایشگاهی در استان البرز را تکذیب کرد!

گفتنی است قرارداد این شرکت به گونه‌ای بسته شده که تا پایان مدت قرارداد غیرقابل فسخ است.

Share this post