آموزش و پرورش زنجان با برنامه ریزی خاصی به استقبال بازگشایی مدارس خواهد رفت

آموزش و پرورش زنجان با برنامه ریزی خاصی به استقبال بازگشایی مدارس خواهد رفت

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد:

آموزش و پرورش زنجان با برنامه ریزی خاصی به استقبال بازگشایی مدارس خواهد رفت/

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان درسومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در سال جاری۹۹ که  به صورت ویدئو کنفرانس  و با حضور امام جمعه زنجان، استاندار، وتعدادی از مدیران استانی و سایر اعضای شورا برگزار شد گفت:آموزش و پرورش با برنامه ریزی خاصی به استقبال بازگشایی مدارس خواهد رفت.  

به گزارش آوای میهن نیوز، ابراهیم رفیعی با اشاره به پیگیر جدی بر اتصال مدارس به اینترنت گفت: در مناطق و روستاهایی که شبکه اینترنت وجود دارد مدارس آنان تا مهر ماه به اینترنت وصل خواهند شد و  سایر مدارس از طریق  شرکت های وب مدارس به اینترنت تجهیز می شوند که از این طریق تاکنون ۱۴۲ مدرسه به اینترنت وصل شده اند.

 وی با اشاره به تبدیل یا تغییر کاربری و فروش املاک مازاد آموزش و پرورش استان تصریح کرد :  باید یک نگاه تخصصی به مسائل آموزش و پرورش وجود داشته باشد چرا که ما در بعضی نقاط دارای کمبود فضا هستیم و در بعضی از نقاط دارای فضای مازاد می باشیم که در این زمینه باید با توجه به ظرفیت های بودجه ای که بوجود می آید در حل مسائل استفاده نماییم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه یک وضعیت نامتقارن در پراکندگی دانش‌آموزان در سطح استان وجود دارد ابراز داشت : ۳۰ درصد از مدارس در شهرها و  ۷۰ درصد مابقی در سطح روستاهای استان قرار دارد  این در حالی است که ۷۰ درصد جمعیت دانش آموزی در شهرها  متمرکز است  و ۳۰ درصد از دانش آموزان نیز در روستاها به کسب علم ودانش مشغولند که باید در این زمینه به علت کمبود فضای آموزشی در برخی از شهرها ازجمله زنجان چاره ای اندیشیده شود.

رفیعی سپس با اشاره به تولید محتوا در طول چهار ماهه گذشته در آموزش و پرورش استان ابراز داشت : در طول ۴ ماه گذشته استان دارای رتبه های اول و دوم کشوری بوده است .

 وی در ادامه گفت :  در پرسش مهر ریاست جمهوری امسال نیز آموزش و پرورش  استان زنجان موفق به کسب رتبه اول کشوری شد و همچنین در پروژه مهر که در واقع تمامی اقدامات در راستای بازگشایی مطلوب مدارس می باشد نیز رتبه دوم کشور را کسب کرد.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت ثبت نام دانش آموزان استان تصریح کرد :  در سال تحصیلی جدید، ۳ درصد رشد دانش آموزی خواهیم داشت و همچنین در میزان ثبت‌نام تا به این لحظه در رتبه دوم کشوری هستیم که این نشان ازوجود نظم و برنامه آموزش و پرورش استان در پیشبرد کارها است .

وی همچنین با اشاره به رتبه بالای استان درتوزیع کتب درسی در بین استانها گفت : از اعضای این شورا انتظار داریم آموزشگاه هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد می باشند که در بعضی از مناطق به آنان نیاز مبرم هم داریم ، مساعدت ویژه‌ای در تامین اعتبارات برای تکمیل آنها تا بازگشایی مدارس صورت گیرد .

رفیعی همچنین افزود : چهار  کارگروه پوشش تحصیلی، تولید محتوا و سواد رسانه ای ، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سلامت و امور بهداشتی از از ابتکارات استان در اجرای پروژه مهر ا مسال است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به برنامه ریزی استان برای بازگشایی مدارس با توجه به وضعیت های مختلف در شرایط مختلف کرونایی گفت : ما برای وضعیت سه گانه  قرمز ، زرد و سفید سناریوهای مختلفی با جزئیات دقیق پیش ‌بینی نموده‌ایم .

Share this post