آژیر قرمز در البرز به صدا درآمد

آژیر قرمز در البرز به صدا درآمد

آژیر قرمز در البرز به صدا درآمد/پیشنهاد استاندار البرز به ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و کاهش ساعت اداری در البرز/ اعمال محدودیت برای توقف شیوع کرونا در البرز/ مردم؛ هوشیار و آگاه باشند تا سلامت خود را از دست ندهند/ صدا و سیما و رسانه های استان برای آگاهی بخشی بیشتر دوباره وارد میدان شوند/ کرونا دوباره قدرت گرفته و باید برای شکست آن بسیج شویم/ کلاس های حضوری ممنوع/ اصناف دوباره وارد میدان شوند/ کاهش ساعت کاری و حضور حداقلی پرسنل در ادارات/ دستگاه های اجرایی و خدمت رسان، بر روی ارائه خدمات مجازی به شهروندان متمرکز شوند/ماسک از ۱۵ تیر ماه اجباری است/ در تمامی شهرستان ها و ادارات و سازمان ها ی البرز کمیته های فرعی مقابله با کرونا تشکیل شود/ ۵ شهرستان البرز در وضعیت قرمز قرار دارد

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به اینکه کرونا دوباره قدرت گرفته و باید برای شکست آن بسیج شویم، گفت: متاسفانه رشد چشمگیر مراجعان به بیمارستان ها با علائم کرونا، افزایش بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در البرز، این استان را به وضعیت قرمز رساند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ، با اشاره به اینکه طی ابلاغی از وزارت بهداشت بر ضرورت اعمال محدودیت در ۱۱ استان که البرز نیز جزو آنها بود، تاکید شد، افزود: البرز با همراهی مردم و بسیج مجموعه مسئولان، ۲ ماه در شرایط نسبتا نرمالی قرار داشت و اکنون نیز باید برای توقف چرخه شیوع وارد میدان شویم.

وی با قدردانی از نیروهای سپاه پاسداران و انتظامی البرز بویژه فرماندهان که همراهی بسیار خوبی با ستاد در اجرای فاصله گذاری اجتماعی داشتند، ادامه داد: برای راه اندازی تخت های نقاهتگاهی نیز اقدامات و همراهی لازم را خواهند داشت.

شهبازی گفت: تعطیلی پنجشنبه ها، کاهش ساعات کار ادارات، حضور یک سوم پرسنل در ادارات و اعمال دورکاری، موافقت برای مرخصی گروه های حساس، محدودیت فعالیت در پارک ها و مراکز تفرجگاهی، تعطیلی پاساژها و اجتماعات مسقف به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد می شود و در صورت موافقت رییس جمهور محترم اجرایی می شود.

وی افزود: ادارات، دستگاه ها و خرید و فروش ها نسبت به ارایه خدمات در فضای مجازی اقدام کنند.

استاندار البرز با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان و خداقوت به کادر بهداشت و درمان، اضافه کرد: شهرداری کرج همراهی بسیار خوبی در مقابله با کرونا و انتظار می رود که با شدت بیشتری نسبت به ضدعفونی معابر اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه ۵ شهرستان البرز در وضعیت قرمز قرار دارند و کلانشهر کرج نیز به وضعیت قرمز نزدیک است، گفت: استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ماه اجباری است و باید مسئولان مربوطه در استان برای تهیه ماسک ارزان اقدام کنند.

شهبازی با اشاره به اینکه شرایط بسیار حساس تر از اسفند و فروردین است و به مردم هشدار می دهیم که اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و ماسک را جدی بگیرند، افزود: اعمال طرح زوج و فرد در تردد خودروها نیز در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمیته های فرعی مقابله با کرونا در ادارات و شهرستان های البرز تشکیل شود، گفت: اصناف، صدا و سیما و رسانه های البرز همانند همیشه برای آگاهی بخشی به مردم همراه باشند.

Share this post