اجرای۱۷ مورد طرح محله‌ محور پیشگیری و مقابله با جرائم در گیلان/ دستگیری هزار و ۸۳۴ متهم

سردار ملکی

اجرای۱۷ مورد طرح محله‌ محور پیشگیری و مقابله با جرائم در گیلان/ دستگیری هزار و ۸۳۴ متهم

میهن نیوز – فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در سال گذشته، ۱۷ مورد طرح محله‌ محور پیشگیری و مقابله با جرائم توسط کلانتري‌ها و پاسگاه‌ها در استان اجرا شد گفت: در این طرح‌ها بيش از هزار و ۸۳۴ نفر در جرائم مختلف به خصوص سرقت و موادمخدر دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “عزیزاله ملکی” با تاکید بر تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرائم بر لزوم توجه شهروندان و رعایت هشدارها و توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، مشارکت مردمی در تامین نظم و امنیت بسیار مهم است.
وی برقراری امنیت پایدار در جامعه را یکی از اهداف مهم پلیس دانست و بر اصل پیشگیری به عنوان يكي از محوری‌ترین سياست‌ها و ابزارهاي مجموعه انتظامی براي مقابله با وقوع جرم و بزهكاري تاکید کرد.
فرمانده انتظامی استان گیلان اذعان داشت: حوزه عملکرد پلیس پیشگیری از حیث نیروی انسانی و دامنه وظایف بسیار گسترده است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اجرای طرح سراسری پیشگیری و مقابله با جرائم برای برخورد با خرده جرایم در محلات تصریح کرد: پلیس با اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی درصدد پیشگیری از ظهور و بروز بسیاری از جرائم و در نتیجه ارتقاء امنیت شهروندان است.
سردار ملکی با بیان اینکه کلانتري‏ها و پاسگاه‌ها به عنوانی پیشانی پلیس، بيشترين سطح ارتباط با مردم را داشته و مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های مفتوح قضائی و شکایات مردمی را برعهده دارند گفت: در سال گذشته، ۱۷ مورد طرح محله‌ محور پیشگیری و مقابله با جرائم توسط کلانتري‌ها و پاسگاه‌هاي کل استان اجرا شد که در نتيجه اجراي این طرح‌ها بيش از هزار و ۸۳۴ نفر در جرائم مختلف به خصوص سرقت و موادمخدر دستگير شدند.
وی یکی از اولويت‌های اصلی پليس پيشگيري را جلوگیری از وقوع سرقت، مهار و کاهش سرقت‌هاي مهم دانست و افزود: برخورد با خرده مجرمان و اراذل و اوباش نوظهور، اولويت‌های بعدی پلیس در برخورد با جرائم است.
فرمانده انتظامی استان گیلان اجرای طرح‌هاي محله محور پيشگيري از جرائم، جمع‌آوري سلاح‌هاي غيرمجاز، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، افزايش و تقویت واحدهاي گشتي کلانتري‌ها، توسعه موسسات مردمي خدمات حفاظتي و مراقبتي و اجراي طرح‌هاي جلوگیری از سرقت بانک‌ها و طلافروشي‌ها را از جمله طرح‌هاي موفق پليس پيشگيري برای ارتقاء امنیت پایدار جامعه اعلام کرد.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه امنیت پایدار با مشارکت و همکاری آحاد جامعه محقق خواهد شد بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارکنان دولت، دهياران، شوراها و اصناف و آموزش‌هاي شهروندان در مساجد و مدارس از مهمترین اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی پلیس برای آموزش و ارتقاء آگاهی و مهارت عمومی شهروندان به منظور پيشگيري از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.
سردار ملکی با اشاره به لزوم استمرار در اجرای طرح‌های پیشگیرانه پلیس برای جلوگیری و مقابله با سرقت و آگاهسازی عمومی بر نقش بي بديل دستگاه قضا برای پيشگيري از وقوع جرم در کنار پليس در مقام ضابط قضائي تاکید کرد.
فرمانده انتظامی استان گیلان ضمن تاکید بر اهمیت همکاری تمامی دستگاه‌ها و آحاد شهروندان با پلیس برای تامین نظم و امنیت افزود: در سال ‌جاری ۳۵ هزار و ۲۳۰ پرونده در حوزه پلیس پیشگیری در خصوص مقابله با جرائم مختلف در سطح استان تشکیل شده که با اقدامات پیشگیرانه انجام شده توسط پلیس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ درصد کاهش داشته است.
این مقام ارشد انتظامی در پایان با تاکید بر تلاش پلیس برای برقراری نظم و امنیت برای شهروندان خاطرنشان کرد: مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش احساس امنیت برای شهروندان همواره در دستور كار پليس قرار دارد و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی این آرامش و امنیت را به خطر بیاندازد.

Share this post