اجرا نهضت سواد رسانه‌ای در ۱۰۰ هزار مدرسه کشور

اجرا نهضت سواد رسانه‌ای در ۱۰۰ هزار مدرسه کشور

آوای میهن نیوز- قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت: نهضت سواد رسانه‌ای توسط سه هزار مربی در ۱۰۰هزار مدرسه کشور اجرا می‌شود.

حسین عبادتی شامگاه دوشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور در زنجان افزود: اجرای این نهضت در سال تحصیلی جاری با پوشش یک میلیون و ۲۰۰ هزار کلاس در دستور کار است.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی تاکید بر فعالیت‌های جمعی دانش‌آموزان با هدف تحقق تربیت تمام‌ساحتی خواهد بود، اظهار داشت: با رویکرد جدید، رسالت اصلی دانش‌آموزان مبتنی بر اساسنامه سازمان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ظهور و بروز خواهد داشت.

عبادتی با تاکید بر معرفی الگوهای تمدن‌ساز هر استان توسط دانش‌آموزان اظهار داشت: اگر دانش‌آموز نسل امروز با الگوهای تمدن‌ساز منطقه خود آشنا شود و بداند که در کدام مسیر باید قدم بردارد، نیازی به دخالت تربیتی ندارد و می‌تواند با مطالعه و بررسی مفاخر و الگوها مسیر تربیتی خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه معرفی الگوهای تربیتی تمدن‌ساز و مفاخر با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نهادینه شدن هویت اسلامی-ایرانی در دانش‌آموزان بسیار مهم است، تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی کشور در این راستا با برگزاری کنگره و طرح ملی ۳۱۳ به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

عبادتی افزود: هدف سازمان دانش‌آموزی از برنامه‌ریزی و اجرای طرح ۳۱۳، معرفی الگوهای تمدن‌ساز هر منطقه توسط دانش‌آموزان همان منطقه است تا شاهد مطالعه و تحقیق درباره مفاخر و مشاهیر هر استان توسط دانش‌آموزان و معرفی این مفاخر از زبان کودکان و نوجوانان در مدارس باشیم؛ بنابراین همه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی باید ناظر به الگوهای تمدن‌سازی باشد که ایران اسلامی و پرافتخار را ساختند.

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با تاکید بر اینکه کنگره ملی ۳۱۳ ویژه‌برنامه مهم سازمان در سال تحصیلی جاری است، گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های طرح ۳۱۳ این است که روایتگری و معرفی الگوهای تمدن‌ساز در مراحل استانی و ملی توسط دانش‌آموزان برای عموم مردم انجام می‌شود. این رویکرد دارای ابعاد تربیتی هم برای دانش‌آموزان و هم برای خانواده‌ها و دیگر افراد جامعه است.

عبادتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طراحی و برنامه‌ریزی اردوهای تربیتی یک‌روزه در سطح کشور برای دانش‌آموزان اظهار کرد: نتایج بررسی‌ها در سطح دنیا نشان می‌دهد که آموزش‌های نظری به تنهایی کافی نیست و اردو، بهترین مکمل در کنار آموزش برای تربیت نسل نوجوان و جوان است.

وی تصریح کرد: اردوهای تربیتی یک‌روزه به عنوان مکمل برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان ۱۲ پایه تحصیلی، طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

Share this post