ارایه خدمات از طریق میز خدمت الکترونیکی در دوران شیوع ویروس کرونا ضروری است

بیدخام

ارایه خدمات از طریق میز خدمت الکترونیکی در دوران شیوع ویروس کرونا ضروری است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:
ارایه خدمات از طریق میز خدمت الکترونیکی در دوران شیوع ویروس کرونا ضروری است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بر ضرورت فعال سازی میز خدمت الکترونیکی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص صیانت از حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ارزیابی می‌شوند.
مریم بیدخام در گفتگو با آوای میهن نیوزبا بیان اینکه مطابق با مصوبات یکصد و سی و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور همه دستگاه‌ها مکلفند نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و دراز مدت برای دستیابی به اهداف تعیین شده در مصوبه ۴۲۷ و ۸۲۰ شورایعالی انقلاب فرهنگی اقدام کنند، تصریح کرد: در جلسه ستاد صیانت استانداری که با حضور دستگاه‌های حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی استان برگزار شد بر اهتمام اجرای مصوبات فوق نیز تاکید گردید.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد هر دستگاه ضمن اهتمام بر اجرای وظایف تصریح شده در دستگاه متبوع اقدامات اساسی را در این خصوص انجام و نتایج حاصل از آن را همراه با مستندات مربوط در سه حوزه مصوبه ۴۲۷ شورایعالی انقلاب فرهنگی، عفاف و حجاب و حقوق شهروندی به دبیرخانه ستاد ارسال کند.
این مسوول امور اجتماعی یادآور شد: براساس وضعیت موجود و ادامه روند شیوع ویروس کرونا مقرر شد دستگاه‌های اجرایی در راستای صیانت از حقوق شهروندی وظایف خود در قبال رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توجه به سلامت مراجعان، انجام امور شهروندی، پاسخگویی در اسرع وقت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مورد توجه جدی قرار دهند.
بیدخام با تاکید بر اینکه بیماری کرونا علی‌رغم مشکلات متعددی که برای جامعه بشری به همراه داشته پیامدهای مثبتی نیز به آورده و آن هم فعال شدن بسیاری از برنامه‌ها در فضای مجازی بود، به ویژه آنکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با فعال کردن میز خدمت در فضای مجازی تلاش کنند تا مراجعان بدون نیاز به حضور در ادارات و دستگاه‌های مختلف بتوانند خدمات لازم را از طریق میز خدمت مجازی دریافت کنند.
وی با بیان اینکه ارایه خدمات الکترونیکی طی ماه‌های اخیر در حال فراگیری است، اظهار داشت: هم اکنون که به جهت شیوع ویروس این بیماری و در زمانی که برخی از ادارات مجبور به دورکاری کارمندان خود شده‌اند ارایه خدمت غیرحضوری جای خود را در جامعه باز کرده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ضرورت حفظ سلامت شهروندان و کارکنان ضروری بوده و تا جای ممکن خدمات شهروندان باید به صورت غیرحضوری ارایه شود.

Share this post