ارتقای سواد رسانه ای از اولویت‌های اصلی جبهه انقلاب است

ارتقای سواد رسانه ای از اولویت‌های اصلی جبهه انقلاب است

آوای میهن _ مسئول مرکز فضای مجازی بسیج سپاه استان زنجان با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌‌ای در جامعه گفت: در زمان حاضر یکی از شگردهای فعال دشمن شایعه سازی است که مردم را مضطرب کنند، لذا باید در مقابل دشمنی که در فضای مجازی آرایش جنگی گرفته است باید آرایشی مناسب اتخاذ کرد.
مصطفی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امروزه رسانه‌ها، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارها در زندگی افراد نقش مهمی ایفا می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به تنوع انواع مختلف رسانه‌ها و پررنگ شدن روز افزون نقش آنها در سبک زندگی امروزی؛ افزایش سواد رسانه‌ای در جامعه اهمیت پیدا می کند.
وی افزود: اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای، نه به لحاظ مصونیت بخشی و حمایت‌گری از مخاطبان بلکه به لحاظ مجهز و هوشمندسازی، توانمندسازی مخاطبان در مواجهه با پیام‌های رسانه‌ای، دست یافتن به قدرت گزینشگری، انتخاب گزینه‌ها و پیشنهادهای سالم، ارتقاء مهارت‌های فردی به منظور تفسیر و تحلیل پیام‌های رسانه ای است.
مسئول مرکز فضای مجازی بسیج سپاه استان زنجان گفت: سواد رسانه‌ای در زندگی روزمره افراد به منظور ترویج فرهنگ تفکر انتقادی و حفظ استقلال فکری و اجتناب از مواجهه انفعالی با پیام های رسانه‌ای اهمیت بسزایی دارد.
وی بابیان اینکه طبق فرموده امام خمینی(ره)در اجتماعات مردمی و گسترده نظیر نماز جمعه باید مسائل روز، احتیاجات کشور، منطقه و جهات سیاسی ، اجتماعی ، و اقتصادی طرح شده و مردم از این مسائل مطلع شوند،افزود:در همین راستا باهماهنگی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان و ستادهای برگزاری نمازجمعه در شهرستان های استان،مدرسان سواد رسانه ای بسیج سخنرانان پیش از خطبه نماز جمعه در سطح استان با موضوع سواد رسانه، خواهند بود.
ملکی با اشاره به اینکه امروزه سواد رسانه‌ای برای تمامی شهروندان از مهمترین نیازهاست و نقش مهمی برای نسل‌های جوان‌تر، هم به عنوان شهروند و هم به عنوان مشارکت کننده که ایفاگر نقش هستند تصریح کرد: جامعه‌ای سواد رسانه‌ای قابل قبولی دارد، که به امر آموزش سواد رسانه‌ای آن جامعه بیشتر توجه کند، بنابراین باید از هر بستر و ظرفیتی در دنیای حقیقی و مجازی، به ویژه ظرفیت نماز جمعه و مخاطب بالای آن در جهت افزایش آگاهی و قدرت تحلیل مردم بهره‌مند شد.
وی با اشاره به دلیل همزمان بودن ارائه این محتوا در شهرستان‌هاي استان زنجان گفت: هر کنش و تحول و جریانی که در جامعه به شکل یک پویش و نهضت دربیاید، تاثیرگذاری و بازتاب گسترده‌تری داشته و اهمیت موضوع را برجسته تر می‌کند. همزمان بودن این برنامه در شهرستان‌ها ایجاد نشاط و همدلی در فعالان حوزه سواد رسانه را به دنبال دارد و تکرار بحث و گسترش آن در جامعه، یک اقبال و مطالبه گری عمومی نسبت به طرح چنین مباحثی را در جامعه ایجاد می‌کند و به یک جنبش پر انرژی تبدیل می‌شود.
مسئول مرکز فضای مجازی بسیج سپاه استان زنجان اذعان کرد: نسرا (نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) استان زنجان با ارائه خدمات آموزش سواد رسانه به صورت کلاس‌های حضوری، مجازی، تولید و نشر محتوا در قالب‌های مختلف، با دعوت به همکاری سازمان‌ها و نهادها و ظرفیت‌های موجود در استان می‌کوشد تا گام‌هایی در مسیر جهاد تبیین و روشنگری برداشته و افزایش سطح سواد رسانه مردم زنجان گام بردارد./م_ح

Share this post