ارتقای کیفیت محصولات صنایع دستی در دستور کار میراث فرهنگی زنجان است

دکتر صفوی میراث

ارتقای کیفیت محصولات صنایع دستی در دستور کار میراث فرهنگی زنجان است

آوای میهن نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: ارتقای کیفیت محصولات، عرضه مناسب به بازار مصرف، نوآوری و اشتغالزایی در عرصه صنایع‌ دستی در دستور کار این اداره است.

سید سعید صفوی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه بدون شک یکی از افتخارات هر ملت و کشوری، صنایع بومی و دستی آن کشور است، افزود: این صنعت و به عبارتی این هنر، بی بدیل و بی رقیب، حاصل ذوق و هنر، سلیقه، ابتکار و خلاقیت هنرمندان و صنعتگران است.

وی اضافه کرد: هنرمندان و صنعتگران استان، صبورانه آداب، سنن و رسوم و پیام فرهنگی نسل ها را در محصولات تولیدی خود متجلی کرده و از آن پاسداری می کنند.

صفوی افزود: هنرمندان زنجانی به ویژه بانوان در زمینه تولید صنایع دستی مرغوب حرف های زیادی برای گفتن دارند و ابتکار و خلاقیت به وضوح در آثار صنایع دستی استان به چشم می خورد.

به گفته این مسوول، زبان صنایع دستی، زبان آرامش است و نقش ها و طرحهای صنایع دستی، خطوط آرامش بخش و دلنشینی دارند که انسان صنعتی امروز به استفاده از آن نیاز دارد تا راحت فکر کند و بهتر بیندیشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با تاکید بر اینکه زنجان پتانسیلی خوبی به نام صنایع دستی و صنعتگران دلسوز دارد، ادامه داد: باید با همدلی و همکاری مسوولان از این پتانسیل در راستای توسعه استان بهره گرفت و با برنامه ریزی لازم گام های بلندی را برای ارتقای کیفیت محصولات صنایع دستی استان برداشت.

 

دکتر صفوی میراث

Share this post