از پیک اول کرونا عبور کردیم

از پیک اول کرونا عبور کردیم

نماینده عالی دولت در استان البرز:

از پیک اول کرونا عبور کردیم

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: مقرر شد در تمامی استان‌ها ترددهای بین شهرستانی در داخل استان‌ها بدون مانع باشد و از اول اردیبهشت ماه نیز ترددهای بین استانی برقرار خواهد شد.

به گزارش آوای میهن نیوز، عزیزاله شهبازی روز یکشنبه ۲۴ فروردین در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رییس جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، با بیان اینکه این سلسله نشست‌ها هر سه روز یک بار تشکیل می‌شود، افزود: در این جلسه از سوی کمیته‌های مربوطه روند پیشگیری و مهار بیماری در کشور گزارش شد.

وی ادامه داد: اکنون جمهوری اسلامی ایران به سمتی رفته است که داروها و کیت‌های تشخیصی کرونا را تولید می کند و اقداماتی نیز در جهت تولید واکسن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شهبازی با اشاره به اینکه کار عظیمی در جمهوری اسلامی جهت غربالگری برای شناسایی بیماران صورت گرفت، گفت: طبق دستور رییس جمهور محترم، کسبه‌ای که در این مدت کار خود را به خوبی انجام داده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند باید به شکل ویژه‌ای مورد قدردانی قرار بگیرند و حتی المانی نیز برای آنها طراحی شود که مردم همیشه بدانند که آنها به سلامت و بهداشت اهمیت می‌دهند.

رییس ستاد استانی مقابله با کرونا اضافه کرد: در این مدت مردم همواره پای کار بودند و از طریق رسانه‌ها و آگاهی بخشی های صورت گرفته از این بیماری اطلاعات لازم را کسب کرده بودند از این رو وضعیت بیماری در البرز تحت مدیریت است.

وی با بیان اینکه دارو به میزان کافی در استان موجود است، گفت: کادر درمانی و بسیج همچنان در حال شناسایی بیماران هستند و مجموعه علوم پزشکی نیز در حوزه مداوا و درمان بیماران با قدرت پای کار است.

شهبازی افزود: اکنون از پیک اول بیماری عبور کردیم و شرایط تحت کنترل است ولی به دلیل از دست دادن عزیزانمان در غم و اندوه هستیم چراکه آنها در غریبانه‌ترین شرایط به خاک سپرده شدند و حتی نزدیکانشان فرصت تشییع و خداحافظی با آنها را نداشتند.

وی عنوان کرد: طبق بیانات رییس جمهور محترم در جلسه امروز، ما در مهار و کنترل بیماری کرونا از بسیاری کشورهایی که ادعای تجهیزات و امکانات پیشرفته درمانی و پزشکی را داشتند، بهتر بودیم با این تفاوت که ما ویروس تحریم‌ها را نیز در کنار این بیماری داشتیم.

استاندار البرز گفت: از تمام کسانی که در مسیر مقابله با کرونا همکاری و همراهی داشتند و این روند نیز همچنان ادامه دارد، قدردانی می‌کنم و امید است این ویروس خطرناک هر چه سریعتر ریشه کن شود.

وی افزود: از همراهی و همکاری اصناف و تولیدکنندگان استان که در این شرایط خاص پای کار بودند نیز تشکر ویژه‌ای دارم.

Share this post