اسامی دوهزار و ۸۰۰ شهید زینت بخش معابر شهری و روستایی در قزوین شده است

اسامی دوهزار و ۸۰۰ شهید زینت بخش معابر شهری و روستایی در قزوین شده است

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: اسامی دوهزار و ۸۰۰ شهید زینت بخش معابر شهری و روستایی استان شده است .

غلامرضا حقایق پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از مهمترین اهداف نامگذاری معابر به نام شهداست.

وی اظهار داشت : هر ماه با برگزاری کمیته نامگذاری معابر استان خیابانهای  اصلی و فرعی و کوچه و معبر در شهرها و  روستاهای  به نام شهدا نامگذاری می‌شود.

حقایق پور تصریح کرد:نامگذاری یک هزار و ۵۰۰  مورد ساختمان، خیابان، کوچه، کلاس درس، پل وغیره به نام شهدای استان طی سال گذشته پیگیری و انجام شد  .

این مسوول اضافه کرد: خانواده شهدا  می‌توانند با دریافت معرفی نامه از بنیاد شهید به اداره فرهنگی شهرداری  محل سکونت خود مراجعه و فرم درخواست نامگذاری را تکمیل کنند تا پس از تایید در شورای ، خیابان یا کوچه مورد نظر به نام شهید نامگذاری ‌شود.

وی تاکید کرد: نامگذاری معابر اصلی و فرعی به نام شهدا از جمله راهکارهای زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهداست که همچنان اجری این طرح ادامه دارد.

حقایق پور با بیان اینکه هیچ گونه محدودیت در نامگذاری معابر شهری و روستایی در استان وجود ندارد، افزود:امسال  ۱۶  معبر و مراکز فرهنگی و آموزشی به نام شهدای زن  نامگذاری شد و  همچنین نام شهدای شاخص مانند  شهید سرلشگر عباس بابایی و شهید لشگری  در چندین معبر و محله نامگذاری شده است.

استان قزوین دارای سه هزا شهید سرافراز و هفت هزار و ۲۶۸  جانباز است.

 

Share this post