استاندار زنجان: هیچ عذری در کوتاهی برای جذب سرمایه گذار پذیرفته نیست

دکتر افشارچی

استاندار زنجان: هیچ عذری در کوتاهی برای جذب سرمایه گذار پذیرفته نیست

استاندار زنجان با تاکید بر حساسیت ویژه مسوولان استان نسبت به سرمایه‌گذاری، گفت: هیچ بهانه‌ای برای کوتاهی در راه‌اندازی مجموعه‌های‌ سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه گذار از هیچ مدیری پذیرفته شده نیست.

دکتر محسن افشارچی، در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت، با بیان اینکه همه مدیرانی که با من کار می کنند باید بدانند که نسبت به اتفاق‌هایی که در مسیر سرمایه‌گذاری می افتد حساسیت خاص دارم، افزود: یک تیم منسجم و هم هدف برای ادامه مسیر در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان نیاز داریم.

وی گفت: تلاش می‌کنیم برادری خود را به بخش خصوصی ثابت کنیم و این اتفاق خواهد افتاد و برای تحقق آن همه تلاش خود را می کنیم.

 استاندار زنجان با بیان اینکه ما به سرمایه گذاران بخش خصوصی فراتر از یک سرمایه گذار و تولید کننده ثروت در استان نگاه می کنیم، تصریح کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی علاوه بر اینکه به تولید و افزایش ثروت که هم برای خود و هم استان مفید و موثر است دست می یابد، باید در توسعه اجتماعی استان هم دخیل باشد.

 استاندار زنجان اظهار داشت: از بخش خصوصی انتظار داریم و می خواهیم که دست شرکت های دانش بنیان و بخش ورزش در استان را هم بگیرید.

دکتر افشارچی، با اشاره به اینکه، سرمایه‌گذاران مستقر در استان، قطعاً دلشان برای استان می تپد، افزود: ما کمک می کنیم سرمایه گذار به تولید دست یابد آنها هم باید کمک کنند توسعه اجتماعی استان رشد پیدا کند.

 وی یادآور شد: اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی کاهش یابد، باید برای ورزش، مسائل فرهنگی، اشتغال و موارد بسیار زیاد دیگر، سرمایه گذاری کنیم.

 استاندار زنجان با تاکید بر اینکه من به عنوان دستگاه دولتی، برادریم را به بخش خصوصی و سرمایه گذاران اقتصادی در استان ثابت می کنم، اظهار داشت: بخش خصوصی هم باید نگاه خود را ، از صرفا  سرمایه گذاری سنتی، به توسعه اجتماعی استان در سال های آینده تغییر دهد.

برای رسیدن به رشد باید سرمایه‌گذاران را ارج بنهیم

 وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در بخش اقتصاد و سرمایه گذاری رشد کنیم، باید مانند سایر کشورهای پیشرفته مسیر حرکت را عوض کنیم گفت: برای رسیدن به رشد باید سرمایه‌گذاران و صنعتگران را ارج بنهیم.

استاندار زنجان، قدردانی از سرمایه‌گذاران را در اقداماتی از قبیل،  لزوم راحت کردن فرایند مسیر سرمایه گذاری آنها در استان، شنیدن حرف‌های آنها و باز بودن درهای اتاق مسئولان به روی آنها عنوان کرد و افزود: باید در طول مسیر، از نقطه شروع تا  پایان عملیات عمرانی و آغاز به‌کار تولید، همراه سرمایه گذاران باشیم.

افشارچی با اشاره به اینکه بستر سرمایه‌گذاری در استان آماده شده است، گفت: باید توجه داشته باشیم که اگر  از آن بستر به خوبی استفاده  نشده است قطعا ما دولتی ها نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

سرمایه‌گذار نباید به خاطر کوتاهی و عدم کارکرد صحیح دستگاه مربوطه معطل شود

وی با تاکید بر اینکه، مسئولان دستگاه های ما باید نسبت به استفاده از ابزار و ظرفیت ها متعهد باشند، افزود: اگر قرار است مراحل سرمایه گذاری به صورت نرم افزار و الکترونیک انجام شود، باید بر عملکرد کارشناس این فرایند، نظارت شود تا سرمایه‌گذار به خاطر کوتاهی و عدم کارکرد صحیح دستگاه مربوطه معطل نشود.

استاندار زنجان گفت: اگر چنین رویه‌ای  ادامه داشته باشد خود نرم‌افزار که برای تسهیل در امور طراحی شده است، به یک مانع و مشکل بر سر راه سرمایه‌گذاران تبدیل می‌شود.

دکتر افشارچی، با تاکید بر اینکه در اصل باید از سوی مدیران بالا بر عملکرد نرم‌افزار نظارت شود، اظهار داشت: در غیر این صورت خود نرم‌افزار تبدیل به ایجاد کننده مشکل خواهد بود و علاوه بر مشکلات قبلی، مشکلات جدید هم اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل در فرایند های مختلف به ویژه فرایندهای دولتی شفاف سازی است،  گفت: نرم افزار به عنوان مهمترین ابزار، برای شفافیت عملکرد،  است.

استاندار زنجان، با تاکید بر اینکه مهم این است که باید در بخش زمین مورد نیاز در حوزه تولید و صنعت، سرمایه گذاری بخش خصوصی را داشته باشیم افزود: منظور از آنچه که  تحت عنوان بسته حرکت اقتصادی  مطرح کردم، کارکردهای متولیان بخش دولتی برای افزایش سرمایه گذاری است.

افشارچی، با تاکید بر اینکه از ملاقات با سرمایه گذاران تا نظارت بر عملکرد پنجره واحد زمین و نیز عملکرد متولیان دولتی مرتبط با حوزه سرمایه گذاری همه در موفقیت سرمابه‌گذاری دخیل است، گفت:   هر آنچه که با فعالیت سرمایه گذاران، از بانکها گرفته تا موارد دیگر که عملا در مجموعه سرمایه‌گذاری دخیل و ذیربط هستند، همه باید مد نظر قرار گیرند و مسائل و موانع آن رفع شود.

 وی اظهار داشت: در آینده نزدیک در نشست و دیدار با سرمایه گذاران همه این مسائل را مطرح کرده و به اجماع نظر می رسیم.

Share this post