اشتغال ۳۵۰۰ نفر  با بازگشت ۵۰ واحد نیمه فعال تاکستان به چرخه تولید

اشتغال ۳۵۰۰ نفر  با بازگشت ۵۰ واحد نیمه فعال تاکستان به چرخه تولید

دادستان تاکستان گفت: در زمان حاضر از ۲۶۰ واحد صنعتی مستقر در شهرستان تاکستان ۱۰۴ شرکت نیمه فعال و ۶۰ واحد راکد هستند اما ما تلاش کردیم شرکت های صنعتی راکد را به نیمه فعال و واحدهای نیمه فعال را به فعال تبدیل کنیم تا چرخه تولید متوقف نشود و همچنین با کمک به بازگشت ۵۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در تاکستان زمینه اشتغال ۳۵۰۰ نفر از جوانان منطقه مهیا شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای میهن نیوز؛ دکترحسین رجبی که در اولین همایش تجلیل از مدافعان جبهه اقتصادی شهرستان تاکستان که عصر چهارشنبه با حضور دکترعمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور، آیت الله اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان، قاسمی دادستان استان، سخن می گفت با اشاره به عملکرد ستاداقتصاد مقاومتی تاکستان تصریح کرد: قرارگاه ستاد اقتصادی شهرستان با ۱۶ پیوست راه اندازی و نسبت به شناسایی چالش ها و مشکلات واحدهای صنعتی اقدام کردیم.

وی افزود: در یک سال گذشته خارج از ساعات اداری از۷۰ واحد صنعتی بازدید میدانی داشتیم و تلاش کردیم مشکلات را در محل حل کنیم هر چند ۱۰۰ درصد چالش ها حل نشد.

به گفته دادستان تاکستان، مالیات، تسهیلات، خدمات آب، برق، گاز، از مهمترین چالشهای صنعتگران است که بایستی برای آن تدبیر کرد.

دکتر رجبی ادامه داد: با تشکیل ۱۵ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی توانستیم مشکلات ۸۵ واحد صنعتی را مطرح و بررسی کنیم و با عزم جدی توانستیم از تعطیلی کارخانه ها جلوگیری و برخی واحدهای نیمه تعطیل هم به چرخه بازگشتند و زمینه اشتغال ۳۵۰۰ نفر از جوانان بومی فراهم شد.

دبیر ستاد اقتصادی تاکستان تصریح کرد: با بسترسازی انجام شده و  همکاری مدیران واحدهای صنعتی امیدواریم تا پایان سال زمینه جذب ۱۰ هزار نفر مهیا شود.

وی اظهارداشت: برای نمونه یک واحد که ۱۰ سال تعطیل بود را وارد چرخه تولید کردیم که امروز قادر است ۱۲۰۰ نفر را جذب کند و یک کارخانه تولید سرم که بزودی راه اندازی خواهد شد بیش از ۳ هزار شغل ایجاد می شود.

با ایجاد اشتغال می توانیم میزان بیکاری را کاهش دهیم

دکتررجبی افزود: باور داریم در کنار اقدامات پیشگیرانه، فرهنگ سازی و آموزش برای کاهش جرایم بایستی با متخلفان و ناامن کنندگان جامعه هم برخورد قهری کرد اما اگر با ایجاد اشتغال بتوانیم میزان بیکاری را کاهش دهیم به کم شدن جرم هم کمک خواهد شد.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در یک سال گذشته میزان جرایم خشن ۳۶ درصد ، ورودی به زندان ۲۵ درصد و جرایم کیفری ۲۰ درصد کاهش یافته است.

دکتررجبی گفت: با تلاش مجموعه همکاران دستگاه قضایی و همراهی دستگاههای اجرایی و پلیس و صنعتگران امیدواریم تا پایان سال میزان جرایم تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

دادستان تاکستان در ادامه از همراهی رسانه ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای کاهش جرم و آسیب های اجتماعی و مساعدت صنعتگران در ایجاد اشتغال تشکر و قدردانی کرد.

درپایان این مراسم از مدافعان اقتصادی شاخص شهرستان تاکستان تجلیل شد.

 

Share this post