افزایش جمعیت کارآمد به تقویت سرمایه‌های اجتماعی منجر می‌شود

بیدخام

افزایش جمعیت کارآمد به تقویت سرمایه‌های اجتماعی منجر می‌شود

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

افزایش جمعیت کارآمد به تقویت سرمایه‌های اجتماعی منجر می‌شود

افزایش جمعیت کارآمد و تربیت یافته علاوه بر ایجاد فرصت‌های مختلف در یک جامعه به تقویت سرمایه‌های اجتماعی منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگارما ،مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در دومین نشست شورای راهبردی جمعیت استان قزوین، افزود: جمعیت زمانی می‌تواند به فرصت و سرمایه اجتماعی تبدیل شود، که تحت آموزش و تربیت صحیح قرار گیرد.

مریم بیدخام اضافه کرد: جمعیتی که به علت فقر فرهنگی و اقتصادی در مناطق آسیب پذیر نتواند از آموزش‌ و تربیت درست بهره‌مند شود، قطعا علاوه بر مشکلات اشتغال و معیشت به عنوان یک تهدید تلقی خواهد شد.

وی افزایش جمعیت را یکی از شاخصه‌های توسعه‌ در کشور دانست و گفت: افزایش ازدواج، کاهش نرخ طلاق، کمک به پایدار ماندن کانون خانواده و تقویت مراکز مشاوره‌ای از جمله اقداماتی است که باید در مسیر افزایش جمعیت به کار گرفته شود.

بیدخام همچنین گفت: دستگاه‌های متولی جمعیت باید با پرداخت هزینه‌های ناباوری و بارداری از طریق بیمه‌های حمایتی، شرایط و بسترهای لازم را برای ترغیب فرزندآوری در بین زوج‌ها افزایش دهند.

این مسئول حوزه اجتماعی و فرهنگی به مشکلات ازدواج در بین جوانان اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به جوانان و همچنین ایجاد امنیت شغلی از دیگر مسائلی است که سبب می‌شود یک جوان برای ازدواج انگیزه پیدا کرده و به سمت تشکیل خانواده گام بردارد.

بیدخام خاطرنشان کرد: جمعیتی سالم و پویا در همه کشورهای توسعه یافته به عنوان اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی محسوب شده و می‌تواند در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش پذیری مناسبی از خود نشان دهد.

Share this post