امکانات شهرک مهرگان در شأن مردم آن نیست

امکانات شهرک مهرگان در شأن مردم آن نیست

استاندار قزوین تاکید کرد:

امکانات شهرک مهرگان در شأن مردم آن نیست

استاندار قزوین گفت: امکانات و زیرساخت های شهرک مهرگان (مسکن مهر قزوین و حومه) در شأن مردم آن نیست و باید برای بهبود وضعیت این شهر تازه تاسیس تلاش کرد.

به گزارش آوای میهن نیوز،هدایت الله جمالی پور در نشست با شهرداران استان قزوین افزود: زیرساخت های این منطقه به هیچ وجه در شان شهروندان آن نیست و متاسفانه مردم مهرگان حتی از داشتن پارکینگ بی بهره هستند.

وی با بیان اینکه تا زمان بررسی شرایط مهرگان، اجازه هیچ تصمیمی برای تغییر کاربری زمین های بین بلوک های مسکونی را نخواهیم داد، اظهار داشت: شهری که پارکینگ ندارد و یا شهروند آن برای خرید بدیهی ترین نیازهای خود مسیر طولانی را طی کنند نباید ساخته شود و اگر امروز به این وضعیت رسیده ایم باید از اشتباهات گذشته پرهیز کرد.

استاندار قزوین گفت: چطور شهر و شهروندانی که در ساختمان های بلندطبقه ساکن هستند و پارکینگی ندارند باید زمین محدوده سکونت آنها برای کاربری دیگر واگذار شود بنابراین اجازه هیچ تصمیمی درباره تغییر کاربری آنها را نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه چنین سطح پایین خدماتی حتی در کشورهای بلوک شرق هم قابل پذیرش نیست،گفت: آن گاه ما با نساختن و پیش بینی نکردن این زیرساخت ها به بسیاری از آسیب های دیگر از جمله درگیری و نزاع و سرقت هم کمک کرده ایم.

جمالی پور در ادامه با تاکید بر لزوم همکاری دولت و شهرداری ها برای حل امور جامعه، گفت: شهرداری ها و دولت همه از یک خانواده برای ارتقای خدمات به مردم هستند و همدیگر را تکمیل می کنند.

وی اضافه کرد: مشکل اساسی جامعه ما بخشی نگری است که باعث شده هر بخشی نسبت به خدمات واحد دیگر مقاومت کند در حالی که همه این بخش ها حلقه های یک زنجیر واحد هستند تا به توسعه متوازن کشور کمک کنند بنابراین باید با درک درست از مسایل و همگرایی و تعامل این حلقه ها را محکم تر کرد.

جمالی پور ادامه داد: شهرداری ها با توجه به منابع محدود باید مبتنی بر مدل جدید، نیازهای مردم را اولویت بندی کرده و در پروژه های زودبازده و سودآور به نفع مردم ورود پیدا کنند و بدانند در این راه فقط پول مهم نیست بلکه تعقل و اندیشیدن شهرداران جهت تولید ثروت بسیار مهم تر است.

وی اظهار داشت: در این راستا شهرداران ما باید اتاق فکر ایجاد کرده و از مشاوره دانشگاه ها در جهت تامین درآمد بیشتر استفاده کنند.

استاندار قزوین همچنین بر ساماندهی جذب نیروی انسانی در شهرداری ها تاکید کرد و افزود: به همین منظور باید با سازوکار درست و تشکیل کمیته ای هر شهرداری به این موضوع ورود پیدا کند.

وی درباره طرح جامع برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در دوره های گذشته نیز گفت: این شهرها اصلا نیازی به طرح جامع نداشتند و می شد مسائل آنها را با همان طرح های هادی حل کرد اما به خاطر تصمیمات اشتباه گذشته اکنون این شهرها نیز در دام افتاده اند.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اختلاف شهرداری ها و ادارات با یکدیگر بابد در داخل مجموعه دولت حل شود و بنا به دستور قانونی  ادارات حق شکایت علیه یکدیگر به دستگاه قضایی ندارند و این موضوع  ابتدا باید در سطح استانداری ها طرح شود.

Share this post