انتصاب  مدیران جدید در قزوین موجب تحول مثبت است

انتصاب مدیران جدید در قزوین موجب تحول مثبت است

انتصاب  مدیران جدید در قزوین موجب تحول مثبت است

 

استاندار قزوین گفت: انتصاب مدیران جدید در قزوین موجب تحول مثبت بوده و شرط انتخاب مدیران کارآمدی است.

محمد مهدی اعلایی در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان حوزه اطلاع رسانی با اشاره به تغییرات مدیریتی در استان تصریح کرد: مولفه‌های مختلفی در انتخاب مدیران موثر هستند ولی تاکید بر کارآمدی بیشتر است .

وی با بیان اینکه با تغییر دولت باید بدنه مدیریتی همسو با اهداف و آرمانهای دولت منتخب مردم نیز تغییر کند، اذعان کرد: بعد از ارتقای شناخت خود نسبت به ظرفیت ها و منابع انسانی موجود برنامه ریزی لازم در خصوص تغییرات و جابجایی ها صورت گرفته و البته این به معنی تغییر همه مدیران استان نیست و طبق ارزیابی ها برخی مدیران به کار خود ادامه می دهند..

اعلایی استفاده از اطلاعات موجود در ساختارهای رسمی استان و پیشینه فعالیت دستگاه ها در دوره‌های مختلف را از مهمترین ابزارهای شناسایی افراد عنوان نمود و افزود: به منظور معرفی، گزینش و بهره مندی از توانمندی افراد شایسته، از مشاوره و نظرات جریان هایی که در قالب حمایت از اهداف و آرمان های دولت و رییس جمهور فعالیت می کردند، استفاده شده است.

استاندار قزوین در تبیین نحوه انتخاب و انتصاب مدیران ادامه داد: برخی از انتصابات در سطح استان توسط استاندار و برخی با انتخاب و انتصاب در سطح ملی صورت می گیرد که در این خصوص، رایزنی، تبادل آرا و انتخاب نهایی پیگیری می شود تا به انتخاب مدیر استانی منتج گردد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با تاکید بر توجه به جایگاه زنان در مدیریت های مختلف گفت: انتخاب بانوان مدیر نیز با توجه به شرط کارآمدی در دستور کار قرار دارد و از مدیران باتجربه گذشته در استان به اشکال مختلف استفاده خواهیم کرد.

اعلایی اذعان کرد: آهنگ تغییرات مدیریتی در استان کند نیست و تغییرات مدیران طبیعی است و همیشه بوده و خواهد بود.

استاندار قزوین به قوانین حوزه فعالیت احزاب اشاره کرد و گفت: احزاب شناخته شده و شناسنامه دار امکان فعالیت در استان را دارند چراکه درخصوص نحوه فعالیت احزاب کاملا شفافیت در قانون وجود دارد.

وی اظهار کرد: تعدادی از احزاب در استان دارای نمایندگی بوده و فعال هستند و تعدادی احزاب جدید درخواست فعالیت کرده اند و ما باید زمینه فعالیت آنها را فراهم کنیم و از فعالیت های بیشتر و پویایی احزاب در فضای سیاسی استان استقبال می کنیم.

دشت قزوین زنده است

استاندار قزوین در ادامه موضوع آب را اولویت سال آینده استان قزوین عنوان کرد و افزود: تمامی حوزه ها متاثر از آب است لذا برنامه ریزی در این زمینه ضروری به نظر می سد.

اعلایی تاکید کرد: قزوین دومین استان کم بارش کشور است که در معرض تهدید خشکسالی قرار دارد  که باید در راستای کنترل این چالش، اقدامات ویژه ای در این حوزه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دشت قزوین زنده است و باید برای احیای آن برنامه ریزی داشته باشیم و ضریب افزایش آب به درآمد را بالا ببریم، اضافه کرد: در این راستا تعداد زیادی از چاه ها از استحصال خارج شدند و اکنون افت منابع آب زیرزمینی را به صورت جدی نداریم.

گفتاردرمانی در حوزه گردشگری بی فایده است

استاندار قزوین در ادامه با ابراز ناراحتی از عدم استفاده از ظرفیت گردشگری استان گفت: یک نعمت خدادادی و میراث پیشینیان به دست ما رسیده و می تواند منشاء تحول در اقتصاد استان و کشور باشد ولی مورد توجه نیست.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: قزوین می تواند با شعار شهر فرهنگ، تاریخ و تمدن مهد گردشگری باشد که البته این موضوع با گفتاردرمانی فایده ندارد و باید حرکتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: این حرکت تنها متکی به دولت نیست و باید فرهنگ پذیرش گردشگران در کل جامعه استان شکل بگیرد و دولت به سمت فراهم سازی زیرساخت ها و حفظ و احیای آنها پیش برود.

استاندار قزوین استفاده از ظرفیت سمن ها در حوزه گردشگری، برندسازی و استفاده از ظرفیت های مردمی، دولتی و شهرداری ها برای معرفی توانمندی های گردشگری قزوین را مورد تاکید قرار داد.

اعلایی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در حوزه گردشگری کارهای اساسی کنیم، افزود: یکی از محورهای توسعه استان می‌تواند گردشگری باشد چون روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تردد در محورهای استان صورت می گیرد و باید از آن بهره برد.

 

نگاه مطلق به صنعت و توسعه صنعتی درست نیست

استاندار قزوین در ادامه صنعت را از ظرفیت های استان مطرح کرده و گفت: یکی از ظرفیت های استان صنعت است ولی نگاه مطلق به صنعت و توسعه صنعتی درست نیست چون همه استان از مزایا و شرایط یکسانی برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: در بخشی از استان، شرایط استقرار صنایع اشتغالزا وجود ندارد در حالیکه در بخشی دیگر شرایط فراهم است و باید برنامه ریزی لازم در این حوزه صورت گیرد.

اعلایی افزود: در معدن هم استان قزوین ظرفیت های ویژه دارد ولی در برخی بخش ها باارزش افزوده بالا ورود خوبی نداشته ایم و باید برنامه ریزی در این حوزه صورت گیرد تا آهنگ رشد و توسعه استان متوقف و کند نشود و راه حل هایی برای حل مشکلات باید داشته باشیم.

استاندار قزوین با اشاره به عدم وجود صنایع بزرگ و قابل توجه در استان اذعان کرد: باید به سمت استقرار صنایع بزرگ در استان برویم تا موتور محرک اقتصادی در استان وجود داشته باشد

نماینده عالی دولت در استان قزوین درباره پیگیری واگذاری اراضی صنعتی در شهرک های صنعتی استان به سرمایه گذاران اهلیت دار نیز گفت: ما مدعی نیستیم که در این زمینه در شهرک های صنعتی استان، عامدانه سوء استفاده وجود داشته ولی طبیعی است که برخی از این مسایل در حبس اراضی صنعتی رقم خورده و نباید به نفع افرادی خاص باشد و پیگیری این موضوع به معنی نادیده گرفتن زحمات گذشتگان نیست.

وی همچنین با اشاره به سالروز گرامیداشت شهدا تصریح کرد: اقتدار و عزت امروز کشور به برکت جانفشانی شهدا، ایثارگران و جانبازان به دست آمده است و باید قدردان زحمات و تلاش های آنها باشیم.

اعلایی در ادامه با تبریک روز جوان افزود: باید شور و نشاط جوانی منشای پیشرفت و رشد و تعالی در بین جوانان باشد و از این ظرفیت برای توسعه استان و ارتقای ظرفیت‌های فردی استفاده شود.

وی همچنین با تاکید بر تقویت فعالیت رسانه های حرفه‌ای اذعان کرد: در این دوره فضای فعالیت و حمایت برای رسانه های حرفه ای وجود خواهد داشت و در راستای تقویت و حمایت و تقویت از آنها تلاش کرده و انتظار داریم شاهد فضای جدیدی برای رشد و بلوغ رسانه های استان باشیم.

استاندار قزوین در پایان به شفافیت حقوق کارکنان دولت در سامانه اشاره کرد و افزود: شهرداری های استان نیز باید در این کار مانند سایر استانها پیشگام شوند و حقوق کارکنان خود را شفاف سازی کنند.

حامی همه رسانه‌ها فارغ از نگاه ها و جریانات سیاسی هستیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: چهار نشست تخصصی و بلندمدت را با خبرنگاران و کنشگران جدی خبر و رسانه در استان برگزار و مباحثی را با راهبرد مساله محوری پیگیری کرده ایم.

محمدحسین فائزی تاکید کرد: رسانه باید مساله محور بوده و فارغ از نگاه های سیاسی، حلال مشکلات مردم باشد، ما نیز حامی همه رسانه‌ها فارغ از نگاه ها و جریانات سیاسی هستیم.

وی با بیان اینکه باید رسانه ها به حل مشکلات جامعه کمک کنند، افزود: رسانه باید در استان جریان ساز باشد که جریان سازی به معنی تصمیم گیری کلان در استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: با وجود پرسیدن این سوال از کنشکران رسانه ای استان، هیچکسی این ادعا را پاسخ نداده است و امیدواریم به سطحی از بلوغ رسانه ای و کنشگری اجتماعی برسیم که همه رسانه ها جریان ساز و موثر در تصمیم گیری استان باشند.

فائزی همچنین گفت: رسانه های استان قزوین به لحاظ توقعات اجتماعی و اقتصادی بسیار نجیب و قانع بوده اما فوق العاده پربازده هستند و باید تلاش های آنها را قدر بنهیم.

Share this post