انتقاد رییس کل دادگستری استان زنجان از میوه خریداری شده برای شب عید

انتقاد رییس کل دادگستری استان زنجان از میوه خریداری شده برای شب عید

 

/همه ادارات خدمات رسان با بکارگیری کشیک موظف به ارائه خدمات در ایام نوروز هستند./

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت  :اعطای مرخصی به مجرمین سابقه دار و سارقین در طول تعطیلات نوروز ممنوع است. نباید با اعطای مرخصی به آنان باعث سلب آرامش مردم شویم.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی در ششمین و آخرین  جلسه شورای پیشگیری استان در سال ۱۴۰۰ با تقدیر از زحمات و تلاشهای  اعضای شورای پیشگیری استان با اشاره به  تعطیلات نوروز که معمولاً فرصتی در تعطیلات نوروز برای مجرمان ایجاد میشود تا اهداف خود را عملیاتی کنند که در اینجا لازم است به مردم اطمینان بخشی دهیم که همه دستگاهها پای کار هستند و به وظایف خود عمل خواهند کرد و به مجرمان اجازه اخلال در نظم جامعه نخواهد شد .

وی افزود: یکی از موارد پیشگیری از جرایم در ایام نوروز ، برقراری کشیک ادارات از جمله در دادگستری و دادسرا ها می باشد وهمه ادارات خدمات رسان با بکارگیری کشیک موظف به ارائه خدمات در ایام نوروز هستند که نمونه آن آماده باش پلیس است که در این ایام به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد :اعطای مرخصی به مجرمین سابقه دار و سارقین  در طول تعطیلات نوروز ممنوع است. نباید با اعطای مرخصی به آنان باعث سلب آرامش مردم شویم.

رئیس شورای قضایی استان  با اشاره به نزدیک شدن چهار شنبه آخر سال اظهار کرد: متاسفانه سنت دیرینه چهارشنبه سوری رفته رفته به یک موضوع پرخطرتبدیل شده است، بجای اینکه از ویژگی ها ، محاسن و شادمانی آن استفاده شود اما عده ای  با رفتارهای پرخطر آنرا به یک تهدید تبدیل می کنندکه هر ساله بابت آن خسارات زیادی هم از لحاظ جانی و هم از لحاظ مالی  جامعه متحمل میشود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی درادامه گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان  و تعزیرات حکومتی موضوع توزیع و قیمت میوه شب عید را پیگیری کنند.در این حوزه اشکالاتی وجود دارد.متاسفانه اخبار حاکی از آن است میوه خریداری شده برای شب عید گرانتر از قیمت بازار خریداری شده است.اگر ما قصد کنترل بازار را داریم چرا قیمت گذاری باید به این طریق باشد؟چرا در زمان مشخص از خود کشاورز خرید انجام نشده ؟چرا  الان با این قیمت اقدام به خرید کنیم؟

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: در بحث مبارزه با فساد که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به حوزه مبارزه با فساد خیلی پررنگ است وقتی فساد به داخل اداره کشیده می شود ،دلیل آن تعارض منافع است. تعارض منافعی که زمینه فساد اداری را فراهم می کند .شورای پیشگیری مصادیق تعارض منافع را به مرجع قانونی بفرستد تا ضمن بررسی منجر به تغییر قوانین شود.

سرهنگ خانی پور جانشین فرماندهی انتظامی استان در این جلسه با اشاره به کاهشی بودن سیمای جرایم استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته گفت : استان زنجان در وقوع جرم سرقت از نظر فراوانی رتبه ۲۸ در میان استانها قرار دارد و در سرقت به عنف نیز نسبت به ۱۰۰ هزار نفرجمعیت  در رتبه منفی ۲۴ هستیم

وی از افزایش ۱۵ درصدی شرارت در سال جاری نسبت به مشابه سال ۹۹ خبر داد و افزود :استان از این حیث در فراوانی رتبه ۲۳ و در نرخ رتبه ۱۹ در کشور قرار دارد

خانی پور همچنین با بیان اینکه در بخش نزاع و درگیری امسال در استان شاهد کاهش ۵ درصدی هستیم بیان کرد : دستگیری نزاع کنندگان و مخلان نظم و امنیت در استان نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است .

جانشین فرماندهی انتظامی استان در ادامه با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی اقدامات لازم در حوزه پیشگیری و آگاهی بخشی جامعه برای خطرات استفاده از مواد محترقه ممنوعه و غیر قانونی در  چهارشنبه آخر سال  انجام داده و در صورت عدم رعایت افراد سود جو برخورد قاطع و قانونی خواهد شد

در این جلسه مظفری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان هم از تمهیدات تعزیرات استان برای نظارت بر بازار و نحوه توزیع میوه شب عید با همکاری دستگاههای متولی خبر داد و گفت : برای این منظور گشت های ویژه تعزیرات بصورت صبح و بعد از ظهر در ایام عید و تعطیلات  بر بازار نظارت خواهندداشت .

وی در ادامه از صدور ۳۶۵ میلیارد ریال محکومیت اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان خبر داد و گفت : از این میزان ۲۱۰ میلیارد  ریال وصول شده که در آینده نزدیک مابقی مبلغ نیز وصول خواهد شد .

Share this post