انسان، محور و هدف توسعه است

انسان، محور و هدف توسعه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

انسان، محور و هدف توسعه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: باید با مکانیزم‌هایی در دستگاه‌ها و جامعه، ثبت رخدادهای جمعیتی اعم از موالید، فوت و مهاجرت به فرهنگ تبدیل شود.

خدابخش مرادی نافچی در جلسه مشترک شورای راهبردی جمعیت و شورای ثبت احوال استان زنجان افزود: رخدادهای جمعیتی، اطلاعات مبنایی هستند و نظام برنامه‌ریزی بدون آمار صحیح، دقیق، به‌ موقع و به‌ روز نمی‌تواند به نتیجه برسد.

معاون استاندار زنجان تصریح کرد: انسان، محور و هدف توسعه است پس باید به جمعیت به عنوان محور و هدف توسعه برای بالندگی و ارتقای شاخص‌های انسانی، توجه شود که تحقق این نهم بایدها و نبایدهایی دارد.

وی بابیان اینکه امروز جمعیت به عنوان مقوله‌ای شفاف، یکی از مولفه‌های قدرت شناخته می‌شود.   اظهار داشت: هر چه جمعیت کشور جوان‌ و پویاتر باشد نقش مهمی در نشاط، پویایی و تحرک جامعه دارد اما اگر جمعیت، سالخورده باشد، جامعه پویا نبوده و هزینه‌های بیشتری در حوزه‌های مختلف باید داده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: توجه به باروری، بسترسازی برای ازدواج جوانان، کاهش سن ازدواج، تسهیلگری در ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و توانمندسازی جمعیت از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای الزاماتی است که هم در توسعه، موثر بوده و هم نیاز امروز جامعه و جزو سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید در دستور کار تمام دستگاه‌ها قرار گیرد.

مرادی اضافه کرد: احترام به نشاط و تکریم سالمندان ضروری است اما جمعیت موثر، جمعیت جوان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص جمعیت در دستور کار شورا قرار گرفته است، تاکید کرد: برای اینکه خروجی مشخصی داشته باشیم باید دستگاه‌های مربوطه در پایان سال اعلام کنند که در هر یک از محورهای ۱۴ گانه سیاست‌های ابلاغی چه اقداماتی انجام داده‌اند تا بتوانیم این اقدامات را در سال آینده ادامه داده و شاهد سرزندگی، پویایی و نشاط در جامعه باشیم.

 

Share this post