انعقاد قرار داد مشارکت مدنی ۲۳۸ پروژه نهضت ملی مسکن با شبکه بانکی در استان زنجان

کردلو

انعقاد قرار داد مشارکت مدنی ۲۳۸ پروژه نهضت ملی مسکن با شبکه بانکی در استان زنجان

 

میهن نیوز: مهران حبیبی-رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: برای ۲۳۸ پروژه نهضت ملی مسکن در استان زنجان انعقاد قرار داد مشارکت مدنی با شبکه بانکی انجام گرفته است.

بهزاد کردلو در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه برای ۲۳۸ پروژه نهضت ملی مسکن در استان زنجان انعقاد قرار داد مشارکت مدنی با شبکه بانکی انجام گرفته است، گفت: این تعداد پروژه در قالب مسکن حمایتی که توسط (اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام می‌شود)، گروههای ساخت و مسکن خود مالکی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه این تعداد پروژه، ۱۲ هزار و ۹۳۵ واحد مسکونی را شامل می‌شود، بیان داشت: چهار هزار واحد مسکونی برای بخش خود مالکی ثبت نام کردند که تنها ۳۱۴ واحد در این حوزه موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، آورده کل متقاضیان استان در بخش مسکن حمایتی را دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: آورده متقاضیان نسبت به زمان آغاز پروژه, نوع پروژه و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها متفاوت است .

کردلو میزان پرداختی به سازندگان در استان زنجان را بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت، گفت: این پرداختی شامل هزینه‌های ساخت, پروانه ساختمانی، نظام مهندسی و آزمایشات مربوطه می‌باشد.

۹۹ درصد تسهیلات پرداختی در استان زنجان توسط بانک مسکن انجام گرفته است

وی با تاکید بر اینکه ۹۹ درصد تسهیلات پرداختی در استان زنجان توسط بانک مسکن انجام گرفته و همکاری بسیار مطلوبی در پرداخت تسهیلات دارند، تاکید کرد: متاسفانه سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خودمالکی و حمایتی همکاری لازم را ندارند و در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی استان با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه براساس ماده «۴ قانون جهش تولید مسکن» بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مکلف هستند حداقل ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول اعتبار را به بخش مسکن تخصیص بدهند،گفت: در صورت عدم تخصیص, سازمان امور مالیاتی کشور موظف است مالیاتی برابر ۲۰ درصد تعهد انجام نشده را از بانک‌ها و موسسات اعتباری مستنکف اخذ و به خزانه داری کشور واریز نمایند.

کردلو با اشاره به اینکه سهمیه تسهیلات تمام بانک‌ها مشخص بوده و براساس تعداد واحد و مبلغ ریالی به همه بانک‌ها ابلاغ شده است، تصریح کرد: به ازای هر واحد مسکونی ۳۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد و ۲۰ ساله به متقاضیان نهضت ملی مسکن پرداخت می‌شود.

وی، در پایان این نوید را به متقاضیان نهضت ملی مسکن داد که امکان افزایش تسهیلات وجود دارد ولی فعلاً از سوی وزارت متبوع و بانک مرکزی ابلاغ نشده است.

افزایش روند ابتلا به کرونا در زنجان

آوای میهن نیوز – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان به لزوم رعایت نکات بهداشتی، گفت:هم اکنون ۱۳ بیمار مبتلا به کووید – ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به روزها و هفته‌های گذشته روند تدریجی افزایشی دارد.

مشهود تقیلو امروز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، هر چند یک روز بدون فوتی داشتیم اما یک مورد مثبت سرپایی کرونایی به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان سرپایی به این بیماری بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به ۱۶۳ هزار و ۹۶۶ نفر و شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به هزار و ۹۴۵ نفر رسیده که روز گذشته مورد فوتی ثبت نشد.

تقیلو خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها باید توجه داشته باشند که رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها متغیر است و هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می تواند وضعیت نامطلوبی را رقم بزند.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری و تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به ۱۷۸ هزار و ۸۷۹ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: طبق گزارش های اعلام شده تاکنون موارد مثبت بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به ۱۴ هزار و ۹۱۳ نفر در استان زنجان رسیده که ۱۲ هزار و ۹۷۸ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

وی خاطرنشان کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی و همچنین مشکوک به ۴۱ هزار و ۸۵۳ نفر رسیده است.

مسکن ملی

Share this post