ایجاد فضایی شاد برای آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید

ایجاد فضایی شاد برای آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید

استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد:
ایجاد فضایی شاد برای آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید
استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر تشکیل کمیته کارشناسی در خصوص بازگشایی مدارس استان تاکید کرد و گفت: تصمیم گیری در خصوص بازگشایی مدارس بر اساس وضعیت شیوع ویروس کرونا خواهد بود.
به گزارش آوای میهن نیوز، فتح الله حقیقی با بیان اینکه همه تلاش خود را باید برای پوشش اینترنت کامل برای مدارس انجام دهیم، گفت : انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اداره‌کل راه و شهرسازی استان و اداره‌کل آموزش و پرورش در راستای تکمیل مدارس در حال ساخت،باید عملی شود.
مقام عالی دولت در استان زنجان اظهارداشت: درشرایطی که استان در وضعیت قرمز کرونایی باشد، آموزش‌ها ۱۰۰ درصد مجازی و در وضعیت سفید این مهم بصورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌ تدوین و برگزار خواهد شد.
وی افزود: بر این اساس همزمان با بازگشایی مدارس در صورت وضعیت زرد کرونایی برخی از کلاس‌های درسی به صورت حضوری و برخی دیگر نیز به صورت غیرحضوری برگزار می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۶ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان سپری می شود و در این میان جوانان و نوجوانان خانه نشین و دچار افسردگی شده اند.
استاندار زنجان ادامه داد: با توجه به در پیش بودن بازگشایی مدارس، باید به صورت عملی به دانش‌آموزان رعایت بهداشت فردی، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدرسه و جامعه و سبک زندگی با کرونا آموزش داده شود.
وی اظهار داشت: مدارس با شرط داشتن دانش آموز سالم بازگشایی خواهد شد، چرا که خواهان این نیستیم که دانش آموزی بیمار، بستری و حتی به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست بدهد.
این مسؤول ادامه داد: بنابراین باید فضایی شاد و مفرح برای آنان ایجاد کرد و در این ارتباط معلمان باید ایجاد روحیه و نشاط در بین دانش‌آموزان را به عنوان اولویت اول قرار داده و سپس به آموزش بپردازند.
حقیقی افزود: جوانان و نوجوانانی که رفتار مناسبی دارند باید متولیان امور نیز با آنان رفتار مناسبی داشته باشند و این ارتباط ۲ طرفه باشد.
وی تاکید کرد: شیوع کرونا و شرایط به وجود آمده تقصیر هیچکس نبوده و باید همه افراد خود را با شرایط موجود وفق دهند که در کنار آن نیز از کمک نهادهای فرهنگی و دینی، اداره کل ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش استان در راستای ایجاد فضای شاد و روحیه بخش استفاده کرد.
استاندار زنجان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری در خصوص برگزاری مراسم محرم ادامه داد: فرامین ایشان فصل الخطاب است و عموم باید به این مهم توجه کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید به‌صورت عملی به دانش‌آموزان رعایت بهداشت فردی، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدرسه و جامعه و سبک زندگی با کروناویروس آموزش داده شود، افزود: مدارس با شرط داشتن دانش‌آموز سالم بازگشایی خواهد شد، زیرا ما نمی‌خواهیم هیچ دانش‌آموزی بیمار، بستری و حتی به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست بدهد و در صورتی که مدارس استان بازگشایی شود و این اتفاق بیافتد، مسئولان ذی‌ربط باید پاسخ‌گو باشند.
این مسئول با تاکید بر اینکه فرمایش مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است، خاطرنشان کرد: با بازگشایی مدارس استان، شورای دانش‌آموزی و مربیان بهداشت همیاران سلامت مدارس، مبارزان با ویروس کرونا هستند و باید در این خصوص گروه یا سایتی طراحی شود و فرمانداران نیز باید این جلسات را در شهرستان‌های استان برگزار کنند.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضرظرفیت تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده بیش از گذشته در استان وجود دارد که برای فصل پاییز و بازگشایی مدارس در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده است.
این مسؤول ادامه داد: به همین منظور همه تلاش ها برای پوشش اینترنتی کامل مدارس در این استان انجام گیرد و از طرفی امسال وضعیت اردوگاه‌ دانش آموزی آموزش و پرورش استان نیز بار دیگر بررسی خواهد شد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.
حقیقی، برلزوم تدوین و طراحی پروتکلهای بهداشتی از جمله نحوه استفاده صحیح از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و غیره برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس استان در وضعیت‌های مختلف‌ کرونایی تاکید کرد.

Share this post