ایجاد نشاط اجتماعی در شهر از نیازهای ضروری جامعه است

بیدخام

ایجاد نشاط اجتماعی در شهر از نیازهای ضروری جامعه است

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین:

ایجاد نشاط اجتماعی در شهر از نیازهای ضروری جامعه است

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر با اجرای برنامه های فرهنگی شاد و مفرح و از نیازهای ضروری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،مریم بیدخام در حاشیه بازدید از مجموعه برنامه یلدا نشینی جوانان بشردوست که با عنوان گرد کرسی مهر ، در کتابخانه امام خمینی ره  برگزار شدافزود :برگزاری آیین شب یلدا بهترین فرصت برای پاسداشت فرهنگ و سنت‌های ملی و گامی در جهت تحکیم بنیان خانواده است.

وی اظهار داشت :هر چقدر در کشور ما در زمینه صیانت از جشن‌ها و مراسم آیینی تلاش شود، می‌تواند همگان را نسبت به نگهداری از آیین‌های کهن ترغیب کند. این امر در ارتقای وضعیت فرهنگی جامعه موثر است

بیدخام ادامه داد: برگزاری جشن ها و مراسم و دورهمی ها در خانواده ها و میان دوستان و آشنایان موجب تقویت روابط اجتماعی و همبستگی میان خانواده ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: تقویت روحیه همدلی و استحکام بنیان خانواده از زیباترین مصادیق رسم های پسندیده ای همچون شب یلدا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسوول افزود:یلدا یکی از جشن‌های بزرگ و کهن ایرانی است که ایرانیان از قدیم، طولانی‌ترین شب سال را با دور هم‌نشینی و گفت‌وگو درباره دوستی‌ها و مهربانی‌ها، می‌گذرانند و این شب را به عنوان نماد طولانی‌ترین شب سال و آغاز فصل زمستان، گرامی می‌داشتند.

وی تاکید کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر با اجرای برنامه های فرهنگی شاد و مفرح از نیازهای ضروری شهر است.

بیدخام اضافه کرد:برگزاری آیین شب یلدا که در گسترش روابط و استحکام خانواده‌ها نقش موثری دارد  به صفا، صمیمیت و در نتیجه تقویت بنیان خانواده منجر می شود

وی افزود:امروزه پرسه زدن جوانان در فضای مجازی افراد را از یکدیگر دور کرده برگزاری مراسم شب یلدا بهانه‌ای برای بازیابی روابط و ایجاد ارتباطات صمیمی است.

Share this post