بازگشایی تالار مرکزی رشت نیاز به اهتمام ویژه شهرداری دارد

بازگشایی تالار مرکزی رشت نیاز به اهتمام ویژه شهرداری دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

بازگشایی تالار مرکزی رشت نیاز به اهتمام ویژه شهرداری دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد:بازگشایی تالار مرکزی رشت با در نظر گرفتن منفعت و صلاح استان، شهر و اهالی فرهنگ و هنر، اهتمام ویژه شهرداری را می طلبد.

فیروز فاضلی در نشستی که روز چهارشنبه به منظور بازبینی در نحوه بازگشایی تالار مرکزی رشت با شهردار مرکز استان برگزار شد، افزود: جلسات متعددی برای بازگشایی این تالار برگزار شد اما امروز بازگشایی دوباره این مکان عظیم فرهنگی هنری که به نوعی آبروی استان تلقی می شود نیازمند اهتمام ویژه شهرداری است.

وی اظهار داشت: واقعیت اینست که برای تمامی تالارهایی که در مراکز استان ها ساخته شده اند، شهرداری ها زمین رایگان در اختیار آن قرار داده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: شایسته گیلان با چنین پیشینه غنی فرهنگی نیست که هنوز بازگشایی این مرکز فرهنگی هنری که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده است درگیر مسائل اینچنینی چون مالکیت زمین باشد.

فاضلی با بیان اینکه حق مالکیت شهرداری را می پذیریم ادامه داد: انتظار مردم و هنرمندان از مدیران این ۲ نهاد اجرایی این است که هر چه سریع تر موضوع بازگشایی تالار مرکزی رشت را حل و فصل نمایند.

وی تاکید کرد: در جریان روند یادشده مطابق قانون این تالار به مزایده گذاشته می شود و امیدواریم در تصمیم گیری ها منفعت و آبروی استان لحاظ شود.

شهردار رشت نیز در این جلسه گفت: نمی خواهیم آینده در راستای اجرای فرآیند کاری و بازگشایی تالار مرکزی استان مدیران و کارکنان ۲ دستگاه به لحاظ قانونی دچار مشکل و یا مورد مواخذه نهادهای نظارتی قرار گیرند.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه بزرگترین نقص سیستم های اجرایی را ضعف تصمیم گیری می دانم افزود: شایسته نیست ۲ نهاد اجرایی نتوانند در چارچوب قانون موضوعات را حل و فصل نمایند و به یک تصمیم مشترک برسند.

علوی با بیان اینکه طبیعی است که نگاه کارشناسی ۲ دستگاه بر این موضوع استوار است که نفع سازمانی خود را لحاظ کنند، اما رویکرد جدید در فرآیند تصمیم بازگشایی تالار یادشده می بایست در نظر داشتن منفعت عمومی باشد.

عملیات اجرایی پروژه ملی تالار مرکزی رشت از سال آغاز شد و اسفند ماه ۹۷ به صورت ویدئو کنفرانس و با دستور رئیس جمهوری وقت افتتاح گردید.این پروژه یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ١۹ هزار مترمربع درچله انقلاب با اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیارد ریال بهره برداری شد.

باهجوم کرونا فعالیت تالار مرکزی بدلایل قانونی و بحران یادشده از ادامه فعالیت بازماند و تاکنون بسته مانده است که اینک با توجه به انجام واکسیناسیون و بهبود وضعیت کرونا اندک اندک فعالیت های فرهنگی هنری رو به رونق است و مردم مکانی در شان می خواهند.

 

Share this post