بازگشایی مدارس گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

استاندار گیلان عباسی

بازگشایی مدارس گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

 

استاندار گیلان تاکید کرد: بازگشایی مدارس در این استان باید دقیق و حساب شده و بر اساس توجه جدی به رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

به گزارش آوای میهن نیوز، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان افزود: اینکه مدارس باید از اول آذر بازگشایی شود اینطور نیست که دانش آموزان در هر کلاس با جمعیت سابق و کامل در کلاس ها حاضر شوند.

وی با تاکید بر اینکه دست اندرکاران در آموزش و پرورش گیلان باید برای بازگشایی مدارس همه جوانب و ساز و کارهای رعایت پروتکل های بهداشتی را در نظر گیرند، اظهار داشت: بازگشایی واحدهای آموزشی و کلاس های حضوری باید متناسب با هر منطقه در استان باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به تعطیلی مدارس با شیوع ویروس کرونا و گسست ایجاد شده بین دانش آموزان، معلمان و مدرسه گفت: در این مدت تنها جنبه آموزش “ذهنی و حافظه ای” دانش آموزان در نظر گرفته شد بنابراین برای رسیدن به نقطه صفر آغاز خیلی زمان نیاز است.

عباسی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به عدالت آموزشی اظهار داشت: در روستاها دسترسی دانش آموزان به سامانه شاد محدود است اما در شهرهای این مشکل وجود ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای سال های آینده آموزش و پرورش بر اساس آمارها و اطلاعات افزود: یکی از ضعف های آموزش و پرورش این است که هیچ وقت آینده نگری برای چند سال پیش رو ندارد و فقط به نگا کوتاه مدت بسنده می کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعات آموزش و پرورش استان اظهار داشت: تشکیل این بانک اطلاعاتی شامل مواردی از جمله تعداد دانش آموز و معلم مورد نیاز و میزان خروجی نیروهای سال آینده و سال های های آینده، ضروری است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نیازهای آموزش و پرورش استان گیلان در هر شهرستان باید اولویت بندی شود تا بر اساس آن برنامه ریزی های لازم انجام شود، افزود: در جلسات بعدی شورای آموزش و پرورش برای گزارش عملکرد زمان کم در نظر گرفته شود و بخش زیادی از جلسه تصمیمات برای پیشرفت امور باشد.

Share this post