بخش عظیمی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان از سال آینده واگذار می‌شود

مسکن ملی 3

بخش عظیمی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان از سال آینده واگذار می‌شود

میهن نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: امیدواریم از سال آینده بخش عظیمی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان آماده و به متقاضیان واگذار شود.

اصغر اسماعیلی با بیان اینکه نهضت نهضت ملی مسکن یک کار مشترک بین دولت و مردم است، ابراز داشت: دستگاه‌های خدمات رسان، شبکه بانکی و دستگاه‌های اجرایی به نوعی درگیر در ساخت نهضت ملی مسکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: همچنین از سازندگان مسکن که در اجرای این طرح همکاری لازم را دارند تشکر کرده لازم به ذکر است، از زمانی که مدیریت راه و شهرسازی استان را بر عهده گرفتم دغدغه اصلی و مهم‌ترین اولویت کاری بنده اجرای مطلوب نهضت ملی مسکن بوده و پیگیر جدی در پیشبرد سریع پروژه‌ها هستم.

۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان تخصیص پروژه شدند

اسماعیلی با بیان اینکه در استان زنجان ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن تخصیص پروژه شدند، تاکید کرد: از این تعداد بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای شهر زنجان است.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را با توجه به زمان شروع پروژه‌ها متغیر اعلام کرد و ابراز داشت: در شهر زنجان میانگین پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد است.

اسماعیلی با اشاره به فرا رسیدن فصل زمستان، افزود: در فصل زمستان قرار داریم و بر این اساس پروژه‌ها دسته بندی و جدا شده و جبهه کاری برای این پروژه‌ها در این فصل سرد سال برنامه ریزی شده است و همچنین پروژه‌ها به خوبی کنترل می‌شود و در این راستا، هر دو هفته یک بار بازدید از پروژه‌ها توسط اداره کل راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و بنده هم هر ماه بازدید ویژه از پروژه‌ها دارم و از نزدیک روند پیشرفت پروژه‌ها و کارها را رصد می‌کنم.

وی ابراز کرد: خوشبختانه پروژه‌های شروع شده در استان به صورت مرتب توسط مشاورین و ناظرین هم رصد می‌شوند.

اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به غیر از تسهیلات و آورده مردمی ردیف اعتباری دیگری ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه فرزند این شهر هستم و مشکلات مردم را درک و حس می‌کنم، افزود: تهیه و تامین مبالغ در بخش مسکن بسیار سخت است و اداره کل راه و شهرسازی استان به نمایندگی از خود متقاضیان در پروژه‌ها است و این اداره به غیر از تسهیلات بانکی و آورده مردمی ردیف اعتباری دیگری برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارد و در این راستا از متقاضیان درخواست می‌کنم این اداره کل را در اجرای این طرح مهم همراهی کنند و در سر موعد تعیین شده آورده خود را واریز کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه پیگیر افزایش تسهیلات از دولت هستیم، گفت: نسبت به افزایش تسهیلات بانکی پیگیر هستیم تا فشار کمی به مردم وارد شود و امیدواریم میزان تسهیلات از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و مردم امیدوار باشند از اوایل سال آینده (خردادماه) به تناسب آماده شدن، پروژه‌های نهضت ملی مسکن، واحدهای مسکونی به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی متذکر شد: مردم بر این امر اذعان داشته باشند که تاخیر در پرداخت آورده‌ها توسط متقاضیان باعث تاخیر در اجرای پروژه می‌شود و اثر خود را نشان می‌دهد و پروژه کند جلو می‌رود چرا که ردیف اعتباری دیگری نداریم و همچنین با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، تسهیلات بانکی به پروژه‌ها تزریق می‌شود.

زنجان جزو شهرهایی است که زمین دولتی ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به سوال یکی از شهروندان در خصوص ثبت نام مجدد در نهضت ملی مسکن، گفت: ثبت نام مجدد بحث کشوری است و به تناسب نیازهای استان‌ها احصا شده سایت برای ثبت نام فعال می‌شود و از استان زنجان هم درخواست ثبت نام کردیم تا سایت باز شود و متاسفانه تاکنون اتفاق نیفتاده و اگر محقق شود اطلاع رسانی کافی را خواهیم داشت.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه زنجان جزو شهرهایی است که زمین دولتی ندارد، بیان داشت: بخش عظیمی از زمین‌های نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده خریداری شده است  و با توجه به ثبت نامی های انجام شده این تعداد به محض تامین زمین اطلاع رسانی صورت می‌گیرد و برای متقاضیان مسکن تا پایان سال تخصیص زمین انجام می شود.

وی، در پایان از همکاری مطلوب بانک مسکن و تجارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن قدر دانی کرد و گفت: همچنین از شهرداری زنجان در خصوص صدور پروانه‌های نهضت ملی مسکن نهایت تشکر  را دارم.

 

Share this post