برای بازگشایی مدارس استان زنجان منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم

برای بازگشایی مدارس استان زنجان منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اگر چه زیرساخت‌های سخت افزاری مورد نیاز جهت اجرای مطلوب پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس در این استان فراهم است  اما برای بازگشایی مدارس منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم

حسن مظفری اظهارداشت: با وجود فراهم بودن زیرساخت‌ها در مدارس استان، همچنان در بازگشایی آنها منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم. 

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکنون بالغ بر ۸۴ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و میزان دریافت کنندگان هر ۲ دُز نیز ۵۲ درصد است. 

مظفری با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی جدید، آموزش در مناطق روستایی استان به صورت حضوری است، گفت: تا کنون در این مناطق هیچ مشکلی در اثر حضوری بودن کلاس ها ایجاد نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: با اینکه به لحاظ زیرساخت های سخت افزاری به طور معمول مدارس شهری بالاتر از مدارس روستایی هستند از این رو این امکان وجود دارد که در مناطق شهری نیز کلاس ها دست کم به صورت ترکیبی، حضوری برگزار شود. 

وی با بیان اینکه تمایل اولیای دانش آموزان نیز تحقق آموزش حضوری است، گفت: خانواده ها لازم است پیش از آغاز آموزش های حضوری، به صورت دقیق نحوه رعایت موارد بهداشتی و پروتکل ها را به فرزندان خود آموزش دهند. 

وی خاطرنشان کرد: با وجود مزایای آموزش مجازی در شرایط شیوع کرونا، ولی در مجموع استمرار آموزش به این شیوه، انتظارات از میزان یادگیری را برآورده نمی کند. 

Share this post