برای رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان هفته آینده از این دانشگاه  بازدید خواهم کرد

برای رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان هفته آینده از این دانشگاه  بازدید خواهم کرد

استاندار زنجان خبرداد:

برای رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان هفته آینده از این دانشگاه  بازدید خواهم کرد/

استاندار زنجان گفت : برای رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان هفته آینده بازدیدی از این دانشگاه خواهیم داشت واز نزدیک در راستای رفع این مشکلات تلاش خواهیم کرد.

فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان با بیان اینکه مشکلات فضاهای آموزشی و خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان  مورد بررسی قرار می گیرد، اضافه کرد: بر این اساس طی جلسه آینده دستگاههای متولی امر علاوه بر بازدید از وضعیت کنونی دانشگاه در خصوص مساعدت های لازم تصمیم گیری می کنند.

وی خاطرنشان کرد:برای تشکیل هیات امنای دانشگاه علاوه بر افراد تعیین شده از وجود خیرین نیز استفاده شود چرا که این قشر در دوران کرونایی نیز مشارکت فعالانه ای داشتند.

حقیقی با اشاره به اینکه وجود سفیران به عنوان دانش آموز سلامت می تواند مشکلات کنونی این بیماری در بین خانواده ها به ویژه در رعایت پروتکل های اجتماعی را به مراتب کاهش دهد، اظهار داشت:  دانشگاه فرهنگیان طرحی را برای بکارگیری دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت با همکاری آموزش وپرورش ارائه کند تا هر دانش آموز یک سفیر سلامت باشد.

اگرچه آموزش وپرورش استان تاکنون هیچ گامی را در این خصوص برنداشته است وهمواره با آمارسازی در راستای توجیه سفیران سلامت( دانش آموزان) که مد نظر استاندار است تلاش  نموده است اما به نظر می رسدگویی هشدار استاندار اینبار آنهم به صورت مستقیم  بتواندگره این مشکل را بگشاید.

استاندار زنجان با بیان اینکه این استان تلاش می کند در وضعیت کرونایی به موضوع فضاهای آموزشی، خوابگاهی و خیرین توجه ویژه ای داشته باشد، ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان می توانند سیاستگذاری خوبی را در راستای پیشگیری از ویروس کرونا به ویژه ارائه طرحی در شبکه شاد با هدف تربیت دانش آموزان سفیر سلامت انجام دهند.

مقام عالی دولت در ادامه گفت: این استان تا کنون حدود ۱۵۰ هزار تست کرونا یعنی به ازای یک نفر مبتلا ۱۵۰ تست انجام داده که آمار بسیار خوبی در کشور شامل می شود.

وی به ورود ویروس جهش یافته کرونا از نوع انگلیسی آن به کشورمان افزود: این ویروس در اغلب استان های کشور مشاهده شده و  به این معنی است که چنین مساله ای ممکن است در استان ما نیز رخ دهد.

حقیقی اضافه کرد: تلاش می شود با انجام اقدامات متعددی در زمینه ویروس کرونا، شمار مبتلایان و بستری ها روند کاهشی  یافته،  درمان های موثرتری بر بیماران هدف انجام گیرد و به این مهم باید توجه داشت این نوع ویروس با نوع جهش یافته متفاوت بوده چرا که فرد را با شدت بیشتری دچار بیماری کرده و به کام مرگ می فرستد.

استاندار زنجان ادامه داد: ماسک زدن، رعایت پروتکل های بهداشتی در زندگی روزمرده فرد را از ابتلا به این نوع ویروس مصون نگه می دارد، در غیر این صورت فرد با گرفتاری و تبعات ناشی از بیماری مواجه می‌شود.

به گفته وی تا کنون درمان قطعی برای این ویروس کرونا پیدا نشده و انجام واکسیناسیون نیز جنبه پیشگیرانه دارد.

حقیقی سپس با اشاره به اینکه استان در زمان حاضر توان تولید سه میلیون عدد ماسک در مدت ۴۸ ساعت را دارد، اضافه کرد: یکی از اقدامات استان در دوران کرونایی ایجاد همیاران سلامت در استان است که در این ارتباط هشت هزار نفر بصورت آموزش دیده و رایگان همکاری می کنند.

استاندار زنجان همچنین با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته و سال جاری نرخ مرغ در استان با سایر استان ها متفاوت بود، ادامه داد:  قیمت هر کیلوگرم مرغ در استان در مقایسه با استان های دیگر بین سه تا  چهار هزار تومان کمتر بود که انجام چنین کاری سختی هایی داشته است.

Share this post