برخورد به سبک مدعی العموم

برخورد به سبک مدعی العموم

سلامت و معیشت مردم نباید به کوتاهی های مسئولان گره بخورد

/تشکیل پرونده قضایی برای مسولان  خاطی در دامپزشکی ، جهادکشاورزی و صمت استان/

/دستور دادستان مرکز استان زنجان مبنی بر معدوم کردن حجم قابل توجهی از محصولات  تاریخ مصرف گذشته موجود  کشتارگاه طیور زنجان/

آوای میهن نیوز: این روزها مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم زیر فشارهای سنگین نتواند قد علم کنند و معیشتشان با مشکل جدی روبرو شده است  در این میان سودجویان که گاه از بدنه مرفه هستند سعی دارند فشارها را بیشتر و بیشتر کنند حتی به‌گونه‌ای که سلامت مردم را نشانه رفته اند و حتی برخی از مسئولان نیز که کارشان نظارت است در این خصوص کوتاهی کرده و ترک فعل انجام می دهند.

در همین راستا دادستان زنجان هفته گذشته سرزده از کشتارگاه طیور زنجان بازدید و حکم بازداشت برخی از مسئولان و پلمپ این کشتارگاه را صادر کرد.

حجت الاسلام محسن کرمی در ادامه بازدید از مراکز تولیدی در  بازدید از شرکت تعاونی کشتار گاه صنعتی طیور زنجان گفت :اتفاقاتی که در این مجموعه مشاهده می شود برای تولید و توزیع قابل قبول نیست ، حجم زیادی از جوجه ، مرغ و بوقلمون و حتی محصولات قطعه بندی شده در اینجا دپو شده که مقادیر قابل توجهی از اینها تاریخ مصرفشان گذشته ، یا یک روز مانده و یا در حال انقضاء است و با این اوصاف در مواقعی از سال جاری در بازار حتی به یک عدد یا چند عدد مرغ هم  نیاز بود ، حجم قابل توجهی مرغ و جوجه و بوقلون  در این محل دپو احتکار شده است در صورتیکه این شرکت از نهاده های دامی یارانه ای  و ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده اند و الان هم مرغ ها را نگه داشتند تا احیانا اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف بشود به قیمت سوداگرانه بفروشند .

دادستان زنجان با بیان اینکه موضوع دوم که قابل تامل است و آن  وضعیت نامناسب  بهداشتی نگهداری مرغ، جوجه و بوقلمون است  که وجود حیوانات موذی و لاشه حیوانات موذی در محل و نگهداری محصولات فاسد در محیط مشترک با محصولات سالم و انتشار بوی تعفن در سردخانه است و این امور قطعا ناشی از کوتاهی مسئوولان دامپزشکی استان است ، که چرا بصورت تخصصی تر نسبت به بازرسی این مجموعه اقدام نکردند و اگر بازدیدی هم بازرسان دامپزشکی داشتند بیشتر نمایشی بوده است.

حجت الاسلام کرمی در ادامه  با اشاره به اینکه نمونه بارز در این زمینه  اینکه یک روز قبل ده کامیون بوقلمون ذبح شده ، اما هیچگونه  تاییدیه قرنطینه بهداشتی از مبدا حمل در این خصوص وجود ندارد و الان هم یک ساعت است این تاییدیه بهداشتی را مطالبه کرده ایم که این تاییده را به ما بدهند ولی خبری نسیت چه بسا تمامی محموله های مذکور بیمار و غیر قابل مصرف بوده باشند ! این یعنی تخلف و ترک فعل. سلامت و معیشت مردم نباید به کوتاهی های مسئولان گره بخورد. مجموعه جهاد کشاورزی نیز در این خصوص کوتاهی کرده اند. برای تمامی این طیور یارانه مصرف شده ، چرا باید ذبح ، عرضه و توزیع طوری تنظیم نشود تا در این مجموعه حجم قابل توجهی از طیور ذبح شده و آنهم در زمانهایی که مردم نیاز به مرغ و جوجه داشتند در این سرد خانه احتکار بشود و بخشی از این کوتاهی ها نیز در زمان خودش بر عهده سازمان صمت بوده است.

وی تصریح کرد : آنچه  امروز در سامانه انبار ثبت شده با موجودی این سردخانه تطبیق ندارد و حجم محصول آماده در اینجا به لحاظ دپو و مسائل بهداشتی و اینکه سرمایه مردم اینجا احتکار شده قابل قبول نیست . برای کسانیکه که ترک فعل کرده اند چه مجموعه صمت ، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان تشکیل پرونده می شود و با مدیران دولتی که نسبت به این موضوع کوتاهی کردند برخود قانونی خواهد شد ، حتی اگر منجر به عزل از سمت و یا بازداشت آنها بشود و خواهید دید که دستگاه قضایی با این جور مسائل تعارف ندارد و کاملا جدی است.

 

دادستان زنجان با بیان اینکه علاوه بر مسائل و مشکلاتی که در این مجموعه اطلاع یافتیم، موضوع بکار گیری  غیر قانونی کارگران  اتباع بیگانه که فاقد کارت بهداشتی بودند می باشد که اقدام به ذبح و بسته بندی طیور می کردند گفت: این یک تهدید برای سلامتی مردم و مصرف کننده است  و این امر هم در حالی اتفاق افتاده که نماینده دامپزشکی حضور داشته است و یک ماه هم کار کرده اند اما این اقدامات گزارش نشده است، این امر جز ترک فعل چه معنایی دارد؟  اینچنین مسائلی در چنین شرایط کشور میتواند به عنوان اخلال در نظام اقتصادی مردم باشد ومردم نمی توانند از یک طرف مشکلات اقتصادی  و از طرفی کوتاهی مسئوولان را  ببینند.

این مقام قضایی دستور داد: همین الان  همه طیور تاریخ مصرف گذشته معدوم سازی شوند و خسارات برآورد و  انبار ها نیز پلمپ شوند . در مورد خسارت ارز۴۲۰۰ تومانی تخصیصی ملکلف به جبران شوند و برای اقدامات دیگر که تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی میشود پرونده تشکیل و بدوا افراد متخلف جهت بازجویی به مقر پلیس منتقل شوند. ضمناً  اگر این اقدامات بصورت مصداقی در واحد های دیگر مشاهده شود و مشخص شد همین مشکلات در مجموعه های دیگر اتفاق افتاده ، معلوم می شود قصدی  وجود دارد و آن وقت برخورد ها متفاوت تر خواهد شد.

 

 

 

 

Share this post