برف‌روبی معابر با استفاده از محلول یخ زُدا برای اولین بار در شهر زنجان 

محلول یخ زدا

برف‌روبی معابر با استفاده از محلول یخ زُدا برای اولین بار در شهر زنجان 

آوای میهن نیوزشهردار زنجان گفت: از بامداد روز شنبه با آغاز بارش برف برای اولین بار در شهر زنجان برای کاهش حجم نمک در خیابان‌ها و عملکرد بهتر برف‌روبی از روش محلول‌پاشی (محلول یخ زُذا) استفاده شد.

علیرضا فیروزفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه‌ریزی و تهمیدات لازم برای روزهای برفی در شهر، اظهار داشت: از ساعت ۲ بامداد امروز کارکنان و نیروهای آماده باش ستاد برف روبی، عملیات محلول‌پاشی معابر اصلی و برخی معابر فرعی را شروع کردند و معابر اصلی شهر و بعضی معابر فرعی کاملا برای تردد تسهیل‌ شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه در برخی معابر عملیات نمک‌پاشی نیز انجام می شود، ادامه داد: تلاش ما این است که برای حفاظت از آسفالت معابر از کمترین نمک در برف روبی استفاده‌ کنیم که روش محلول‌پاشی تاثیر مهمی در این خصوص داشته است.

وی از راه اندازی ۲ کارخانه محلول یخ‌زدا خبر داد و گفت: رویکرد ما استفاده خیلی کم از نمک در برف روبی است و در این راستا با فعالیت کارخانه های تولید محلول یخ زدا که ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار لیتر را دارند این موضوع در سال جاری در دستور کار است.

فیروزفر با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ شهرداری برای پاسخگویی به شهروندان و شماره‌های مستقیم همکاران شهرداری در سایت این مجموعه آماده پاسخگویی به عموم است، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه‌دار شدن بارش‌ برف از همشهریان درخواست داریم خودروهای خود را در کنار خیابان و معابر اصلی پارک نکنند تا این کار خللی در برف‌روبی و محلول‌پاشی ایجاد نکند.

شهردار زنجان با بیان اینکه امسال ۸۹۴ نیروی انسانی برای عملیات زمستانی شهرداری در حالت آماده باش هستند، افزود: در مواقع بروز بحران تعداد این نیروها تا ۲ هزارو ۵۰۰ نفر نیز خواهد رسید.

Share this post