برگزاری کنگره شهدا در زنجان باید در شان شهدای عزیز باشد

برگزاری کنگره شهدا در زنجان باید در شان شهدای عزیز باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:
برگزاری کنگره شهدا در زنجان باید در شان شهدای عزیز باشد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان برگزاری کنگره شهدا در استان زنجان را حرکتی بسیار ارزشمند دانست و گفت: تدابیر اندیشیده شده برای برگزاری این برنامه معظم باید در شان شهدای عزیز استان زنجان که حقیقتا نقش آفرینی های بی بدیلی در روزهای حماسه داشتند باشد.
به گزارش آوای میهن نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه ستاد سیاستگذاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار شد، از مدیران دستگاههای اجرایی خواست برای جذب اعتبار پیش بینی شده برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان با سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تعامل باشند و رسانه ها بعنوان بازو و حامی این همایش عظیم، فضای تبلیغاتی جامعه را به سمت معرفی هرچه بیشتر این کنگره سوق دهند.
او تاکید کرد برای معرفی شهدا بعنوان نماد ایثار و شهادت و فرهنگ ایران زمین باید از تمام ظرفیت و فرصت هنرمندانه استفاده شود تا جوان نسل امروز با روحیه جوانان دیروز کشور بیشتر آشنا شده و ادامه دهنده راه آنها باشد.
در این جلسه آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان نیز با اشاره به نقش موثر رزمندگان استان زنجان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: استان زنجان در دوران دفاع مقدس با جمعیت آن روز خود بیش از ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است و این یعنی مردم استان انقلابی، با دیانت و پایبند به آرمان های امام و رهبری هستند.
امام جمعه زنجان با اشاره به رشادت جوانان زنجانی در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: برگزاری کنگره برای شهدا باید در شان آنها باشد و در این راه همه باید به میدان بیایند چرا که کار برای شهدا خط کشی ندارند و مردم یکپارچه برای تجلیل و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ادای دین به خون های ریخته شده در راه وطن به میدان بیایند.
او با بیان اینکه نظام ما به برکت خون پاک شهدا و ایثارگران در عرصه های مختلف به اوج رسیده و شهدا شناسنامه این کشورند، پیشنهاد کرد تا قبل از برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان مسوولان همت کنند تا موزه شهدای استان تکمیل شود و فتح بابی برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره باشد.
در این جلسه، فرمانده سپاه انصارالمهدی استان هم در سخنانی با اشاره به رشادت رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس، گفت: رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس خط شکن بسیاری از عملیات ها بودند و جای خالی کنگره شهدای استان احساس می شد که امیدواریم با همراهی همه مدیران و مردم ولایتمدار استان این برنامه در استان زنجان به خوبی برگزار شود.
سردار کرمی افزود: برای هماهنگی بیشتر اقدامات و برنامه بزودی دبیرخانه ستاد در محل تعیین شده مستقر می شود و از طریق دبیرخانه تمام مراحل برنامه و فرایندها، اطلاع رسانی و هماهنگ می شود.
گفتنی است در پایان این جلسه، نشان کنگره شهدای استان زنجان رونمایی شد.

Share this post