بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عزاداری حسینی فصل‌الخطاب است

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عزاداری حسینی فصل‌الخطاب است

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد:
بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عزاداری حسینی فصل‌الخطاب است
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: امسال عزاداری حسینی، در شرایط شیوع کرونا بوده و راهبرد برگزاری عزاداری‌ها مواردی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.
به گزارش آوای میهن نیوز،خدابخش مرادی با تاکید بر اینکه باید دستورالعمل و ضوابطی برای برگزاری عزاداری‌ها با مسئولان و افراد دخیل در این امر تدوین می‌شد، افزود: بیانات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است و ۱۲ جلسه برای ستاد محرم و کمیته‌های انتظامی، ضوابط با محوریت هر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت، تدوین شد.
این مسئول ادامه داد: در جلسات، دستورالعمل تدوینی به دست‌اندرکاران ابلاغ شد که تعادل‌بخشی به حفظ سلامت مردم، جلوگیری از شیوع و اجرای عزاداری حسینی در کنار رعایت پروتکل‌ها، بخش‌های مهم دستورالعمل‌های ابلاغی بوده و همه افراد اعم از مسئولان، دخیل و مردم و عزاداران ملزم به رعایت آن هستند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به برخی پروتکل‌های بهداشتی تدوین‌شده برای عزاداری‌های محرم، تصریح کرد: عزاداری‌ها در فضای باز انجام خواهد شد و هیئات با مراجعه به اداره‌کل تبلیغات اسلامی و تایید دانشگاه علوم‌پزشکی، با تعیین همکاران و رابطان بهداشتی می‌توانند در محیط روباز تایید شده، عزاداری انجام دهند.
مرادی با اشاره به مواردی که انجام آن ممنوع است، تاکید کرد: بر اساس پروتکل‌ها، قمه‌زنی و دسته‌روی ممنوع بوده و برگزاری مراسم نیز محدودیت زمانی دارد. همچنین به لحاظ تراکم جمعیت، مراسم یوم‌العباس، یوم‌الزینب و دسته عزاداری فاطمیون مثل هر سال نبوده و از طریق صدا و سیما پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به ممنوعیت پخش نذورات غذایی طبخ‌ شده، یادآور شد: در بحث نذورات، درخواست شده تا مردم نذورات خود را به کمک‌های مومنانه اختصاص دهند. همچنین توصیه شده هرگونه پذیرایی در طول ایام عزاداری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع شده و نذورات بهتر است در قالب مواد غذایی خشک و کمک‌های مومنانه انجام شود.
این مسئول اظهار کرد: دستورالعمل به همه دستگاه‌های شورای اداری ابلاغ شده است و هر دستگاه به طور مجزا وظایف مشخص‌ شده‌ای دارد. همچنین سلسله انتظاراتی در ماه محرم از مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به آگاهی‌بخشی در جامعه داریم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای مفاد هستند و همه مدیران با حضور در استان باید بر امور نظارت داشته و دستگاه‌های خدمات‌رسان بر ارائه خدمات توجه بیش از پیش داشته باشند و بازرسی و نظارت توسط فرمانداران در شهرستان‌ها نباید برای ساعتی متوقف شود.

Share this post