بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۴۳ رشته برگزار می‌شود

کار

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۴۳ رشته برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از ثبت نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی خبر داد و افزود: این اداره‌کل مصمم است با شناسایی نفرات در کل رشته‌ها، در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت، حضور یابد.

به گزارش آوای میهن نیوز(آمِن) -محمدرضا انصاری، در نشست هماهنگی برگزاری مسابقات ملی مهارت گفت: بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۴۳ رشته و ۶ گروه تخصصی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI ) متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است.

انصاری با اشاره به رشد ۳۰ درصدی تعداد رشته‌های مسابقات ملی مهارت در مقایسه با دوره قبل اظهار کرد: رشته‌های فناوری خودروهای ریلی، پذیرش هتل، خدمات رستوران‌داری، آرایشگری مردانه، هنر بازی‌های سه بعدی رایانه‌ای، نانوایی نان‌های حجیم، ساخت و ساز خشک و گچ کاری و نگهداری و تعمیر هواپیما برای نخستین بار در مسابقات ملی مهارت برگزار می‌شوند.

انصاری

وی گفت: با برگزاری نشست خبری جهت اطلاع رسانی لازم مسابقات و با تبیین و برنامه‌ریزی شاهد این رویداد مهم در استان خواهیم بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار می‌شود و پس از آن در هر استان از میان قبول شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با همکاری و مشارکت نهادهای آموزشی، شرکای بخش دولتی و خصوصی برگزار می‌شود، گفت: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

وی سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت را از جمله هدف‌های برگزاری مسابقات ملی و بین المللی مهارت عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: ثبت نام این دوره مسابقات از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۷ تیرماه و از طریق تارنمای www.worldskills.ir ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد مرحله شهرستانی این دوره از رقابت‌ها در هفته اول مرداد، مرحله استانی در هفته آخر شهریور ماه و مرحله کشوری به میزبانی ۶ استان در نیمه دوم آذرماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

Share this post