بیش از۱۰۳ خبرنگار زنجانی در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌شوند

بیش از۱۰۳ خبرنگار زنجانی در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌شوند

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گفت: طبق هماهنگی انجام گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش ۱۰۳ خبرنگار زنجانی واکسینه می‌شوند که این مهم از روز یکشنبه در سطح استان آغاز شده است.

دکتر مصطفی محمدی ، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقف اصحاب رسانه در اطلاع رسانی افزود: بر اساس سندملی، دستورالعمل کشوری، هماهنگی های انجام شده و دریافت لیست فعالان حوزه رسانه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، واکسیناسیون اصحاب رسانه در محل مرکز تجمیعی واکسیناسیون هلال احمر زنجان واقع در خیابان فاتح، جنب مسجدالنبی و همزمان در شهرستانها آغاز شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس مراکز واکسیناسیون اصحاب فرهیخته رسانه در شهرستانها شامل خرمدره پایگاه تجمیع واکسیناسیون ۹ دی، خدابنده، پایگاه تجمیعی واکسیناسیون مدیریت بحران شهرداری  و ابهر، پایگاه تجمیعی واکسیناسیون مدیریت بحران تعیین شده است.

این مسوول ادامه داد: افرادی که بیماری زمینه ای دارند قبل از تزریق واکسن از پزشک معالج خود مشورت گرفته و کسانی که تست مثبت دارند و یا کسانی که با بیمار مبتلا به نحوی در ارتباط هستند به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

وی  اظهار داشت: به این مهم باید توجه داشت افرادی که علایم کرونا دارند نمی توانند واکسن تزریق کنند و پزشکان مستقر در پایگاههای واکسیناسیون آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی اصحاب رسانه در این زمینه هستند.

محمدی، نقش رسانه‌ها در مدیریت و کنترل بحران‌ها به خصوص کرونا را حائز اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: پذیرش این مساله، زیست جدید و همزیستی با کرونا راحت نیست که این مهم نیازمند برنامه و فرهنگ‌سازی است

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در زنجان در مقایسه با گذشته به میزان زیادی کاهش یافته است و باید به همگان هشدار داد که عادی انگاری بیماری می تواند، زنگ خطری جدی برای سلامت جامعه باشد.

 

 

Share this post