بیش از ۸۰ هزار تن آرد در سطح استان زنجان توزیع شد

آرد

بیش از ۸۰ هزار تن آرد در سطح استان زنجان توزیع شد

آوای میهن نیوز:  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۸۰ هزار تن آرد از اول فروردین تا ۳۰ مهر ماه سالجاری در سطح استان زنجان توزیع شده است.

ولی الله زمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر همین اساس بیش از ۲ میلیون کیسه ۴۰ کیلوگرمی آرد بین واحدهای خبازی، مصارف خانگی روستایی و صنف صنعت توزیع شده است.

وی یادآورشد به طور میانگین ماهانه ۱۰ هزار تن آرد در بین بیش از یک هزارو ۶۰۰ واحد نانوایی سطح استان توزیع می شود که از این تعداد حدود ۷۵۰ نانوایی در شهر زنجان قرار دارد.

زمانی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۲ هزار و ۵۳۶ تن آرد خام خانه پز به روستاهای استان که فاقد واحد نانوایی توزیع شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه توزیع آرد نانوایی ها از طریق سامانه یکپارچه مدیریت آرد انجام می شود، خاطرنشان کرد: این سامانه با هدف نظارت بر توزیع و جلوگیری از خروج آرد از شبکه در ۲ بخش انجام می شود، یک بخش نظارت حمل آرد از کارخانه تا نانوایی و بخش دوم سامانه فروش بدون نظارت بر حمل آرد صورت می گیرد.

زمانی اظهار داشت: آرد مصارف خانگی روستایی با تهیه لیست جمعیت از طریق نماینده روستا، دهیاری، شورای اسلامی روستا و خانه بهداشت و با تایید جهاد کشاورزی، بخشداری و فرمانداری توزیع می شود.

وی تصریح کرد: استان زنجان دارای ۶ کارخانه آرد سازی است و آرد تولید شده به وسیله شرکت‌های حمل و نقل و دیگر خودروهای حمل توزیع می شود.

Share this post