بی‌اعتنایی مجلس‌نشینان به تجمع اعتراضی معلولان

اعتراض معلولان

بی‌اعتنایی مجلس‌نشینان به تجمع اعتراضی معلولان

میهن نیوز- تجمع اعتراضی جمعی از افراد دارای معلولیت نسبت به اقدام دولت مبنی بر حذف ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان با بی‌توجهی مجلس نشینان مواجه شد‌.

به گزارش کمپین معلولان: جمعی از معلولان در اعتراض به حذف ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند‌ که این تجمع با بی‌توجهی نمایندگان مجلس مواجه شد‌.

گفتنی است این تجمع از ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۴ ادامه داشت اما در این مدت هیچیک از نمایندگان مجلس یا اعضای کمیسیون تلفیق حاضر به حضور در میان معترضان‌ و پاسخگویی به خواسته‌های آنها نشدند‌.

لازم به ذکر است برخی از اعضای کمیسیون تلفیق در گفتگوی تلفنی با درخواست لغو تجمع معلولان، وعده بازگشت ردیف بودجه قانون مذکور را دادند و که این درخواست با مخالفت اعتراض کنندگان مواجه شدند‌.

 

 

به گفته برخی از معترضین اگر بنا بود مشکلات معلولان بدون تجمع‌ و بدون درآمدن صدای آنها حل شود پیش از این که تجمعی رخ نداده بود حل می‌شد اما مسئولان نشان داده‌اند که نه تنها توجهی به افراد دارای معلولیت ندارند بلکه این گروه جزء‌ دغدغه‌‌های آنها نیستند‌.

در ادامه مقرر شد دو نفر از افراد دارای معلولیت به نمایندگی از سایرین و با هماهنگی نیروی انتظامی مجلس برای بیان تبعات ناشی از حذف ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان و عواقب این اقدام در زندگی معلولان کشور‌ در کمیسیون اجتماعی‌ مجلس حضور بیایند که این‌ اقدام نیز با بهانه‌هایی نظیر عدم امکان بازرسی ویلچر و عدم ثبت هویت نمایندگان در سیستم آفیش مجلس منتفی شد‌.

با بی‌توجهی مجلس‌نشینان به تجمع اعتراضی معلولان، این گروه در پی بی‌توجهی چندین ماهه سازمان برنامه و بودجه نسبت به تخصیص بودجه مناسب و همتراز با نیازهای معلولان مقابل این سازمان دست به تجمع  زدند‌.

لازم به ذکر است سازمان برنامه و بودجه علاوه بر حذف ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان، ماه‌هاست از پرداخت افزایش کمک‌هزینه پرستاری معلولان شدید و خیلی شدید امتناع می‌کند‌.

گفتنی است دو نفر به نمایندگی از این سازمان در میان معترضان حضور یافتند اما با دادن جواب‌های واهی و تاکید بر عدم حضور رئیس سازمان در محل کار خود، خواستار لغو این تجمع شدند‌.

معترضین با شعار «ننگ ما ننگ ما برنامه و بودجه ما»، خشم و انزجار خود را از حذف ردیف بودجه، عدم تخصیص بودجه مناسب برای اجرای قانون و معوقات ۸ ماهه حق‌پرستاری و کمک هزینه معیشتی ماده ۲۷، نسبت به سازمان برنامه و بودجه نشان دادند.

✍️رویا بابایی خبرنگار حوزه معلولان

 

اعتراض معلولان2

Share this post