تحقیقات علمی و دستاوردهای کشاورزی در یک مسیر و ریل قرار گیرد

استاندار البرز

تحقیقات علمی و دستاوردهای کشاورزی در یک مسیر و ریل قرار گیرد

آوای میهن نیوز: استاندار البرز گفت: صیانت و پاسداری از فرمان مقام معظم رهبری که همان توجه به امنیت غذایی کشور است فقط از عهده دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برمی آید.

مجتبی عبداللهی در بازدید از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و نشست مشترکی که با رییس این دانشکده و علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی داشت، افزود: در ابتدای سال جدید مقام معظم رهبری به موضوع امنیت غذایی به صورت ویژه تاکید کردند که باید این دانشکده عهده دار اجرای این ماموریت باشد.

وی اظهار داشت: باید در بحث کشاورزی بتوانیم آنچه که در شان نظام است و با توجه به قدمتی که ایران در موضوع کشاورزی در دنیا داشته این جایگاه را از البرز به ظهور برسانیم تا دغدغه های کشور و مقام معظم رهبری برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از نعمات هشت سال جنگ تحمیلی پیشرفت ایران در حوزه دفاعی و امنیتی و همچنین پزشکی و بهداشتی بوده، گفت: بایستی در حوزه امنیت غذایی با استفاده از توانایی و ویژگی های دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران همچون بخش دفاعی و پزشکی پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته باشیم.

تحقیقات علمی و دستاوردهای کشاورزی در یک مسیر و ریل قرار گیرد

عبداللهی با بیان اینکه این قابلیت در دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران وجود دارد که در یک زمان کوتاه شاهد این اتفاق باشیم، افزود: متاسفانه در کشور تحقیقات علمی و پیشرفت های خوبی در کشاورزی داشته ایم ولی این تحقیقات و دستاوردهای ما پراکنده است و نتوانسته ایم آن ها را یکجا تجمیع کرده و از ظرفیت آن در یک مسیر و ریل قرار دهیم و از آن برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: این تجمیع دستاوردها می تواند توسط این دانشکده انجام شود تا کاستی ها، کمبودها و نواقص گذشته را در یک زمان کوتاه جبران کند.

با قرارگاه کشاورزی دانش بنیان با سرعت به دستاوردهای خوبی می رسیم

استاندار البرز با اشاره به پیشنهاد تشکیل قرارگاه کشاورزی و امنیت غذایی دانش بنیان از سوی رییس دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، گفت: این پیشنهاد بسیار خوب و کاربردی است و تجربه نشان داده می توان با این روش در کوتاهترین زمان به دستاوردهای خوبی برسیم.

وی با بیان اینکه هر چه زودتر این قرارگاه تشکیل و به دستگاه های مربوطه ابلاغ و جلسات آن تشکیل شود، افزود: اکنون سه قرارگاه در استان ایجاد کرده ایم که خروجی های خوبی داشته که یکی از آن ها قرارگاه اجتماعی است که موضوع آن بررسی مشکلات مناطق محروم و حاشیه نشین است.

وی یکی دیگر از این قرارگاه ها را در حوزه مسکن و اشتغال دانست و اظهار داشت: همچنین یکی دیگر از قرارگاه ها در صیانت از فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان توسعه، کارآفرینی، تولید و اشتغال راه اندازی شده است.

عبداللهی گفت: کشاورزی و امنیت غذایی دانش بنیان نیز هر چه سریعتر راه اندازی شود و ذیل آن کمیته ها و کارگروه های مختلف آن نیز ایجاد شود و مسوول کمیته با کارگروه افراد مشخص باشند و مشخص شود ذیل هر کارگروه چه افراد و دستگاه هایی قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه تمام مجموعه های استان در حوزه های فناوری و نوآوری و پارک های علم و فناوری در این قرارگاه قرار گیرند، افزود: تمام حوزه های جهاد کشاورزی نیز در این قرارگاه حضور داشته باشند و یک کار همه جانبه در موضوعات مورد بحث از جمله تکنولوژی کشاورزی و فناوری های جدید در حوزه بذر بررسی شود.

وی تصریح کرد: با برگزاری این نشست و دلسوزی شما اساتید دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در حوزه ماموریتی خودتان و تعهدی که در شما ایجاد شده، انتظار می رود که در حوزه کشاورزی به شدت رشد کنیم.

استاندار البرز گفت: تحریم ها سال ها ما را از این موضوع دور کرده و امیدواریم با این همدلی در استان و در این دانشکده پردیس این فاصله و عقب ماندگی در کوتاهترین زمان را جبران کنیم.

استاندار البرز با حضور در دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران پیش از حضور در نشست با رییس دانشکده پردیس و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با حضور بر سر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، از موزه جانورشناسی و باغ گیاه شناسی و مرکز همایش های شهدای پردیس بازدید کرد.

Share this post