تزریق ۲ نوبت واکسن  کرونا به ۴۷درصد از مردم زنجان

تزریق ۲ نوبت واکسن  کرونا به ۴۷درصد از مردم زنجان

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در نشست خبری با اشاره به اجرای پویش واکسیناسیون اظهارداشت: تازمان حاضر ۸۹۱ هزارو ۵۷۹  دُز واکسن در استان تزریق شده که از این تعداد  بیش از ۶۲۱ هزار دُز اول و بیش از ۲۷۰ هزار نفر نیز واکسیناسیون دُز دوم بوده است،یعنی ۴۷ درصد از مردم زنجان۲ نوبت واکسن  کرونا زده اند و پیش بینی می شود آماردریافت کنندگان واکسن در روزها و هفته‌های آینده بیشتر شود.

دکتر پرویز قزلباش با بیان اینکه ابتلا به کرونا در استان به صورت تدریجی درحال کاهش است افزود: فرصت کنونی بهترین زمان برای انجام واکسیناسیون در استان است و بر اساس رفتارها و شرایط اجتماعی و عدم رعایت پروتکل ها این تحلیل هست که نیمه دوم آبان امسال مشکلات جدی در شیوع مجدد بیماری وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که طی ماه یاد شده شروع بیماری با سویه‌های جدید همراه باشد که هنوز در ایران تجربه نشده و ممکن است با شیوع و درصد درگیری بالا باشند و در واقع می توان گفت با روند موجود احتمال پیک ششم دور از انتظار نیست.

قزلباش تاکید کرد: بر این اساس این استان با میزان خوب واکسیناسیون دُز اول و دوم کرونا، جزو استانها و دانشگاههای برتر کشور محسوب می‌شود که همکاری و مشارکت فعالانه زنجانی‌ها در تحقق اهداف ترسیم شده نقش بسزایی دارد.

 

 

وی گفت: پویش هفته طلایی واکسیناسیون در استان پرشور و با نشاط انجام شد و فرصتی بوجود آمد تا با فروکش کردن موقت بیماری در مدت ۱.۵ ماه آینده بر گسترش و تعمیق واکسیناسیون بیش از گذشته متمرکز شد.

قزلباش سپس گفت: ثابت شده است جامعه ای که پوشش واکسیناسیون مطلوب داشته باشد، میزان ابتلا و بستری و بطور قطع میزان مرگ و میر نیز کاهش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در استان زنجان با هماهنگی و کار تیمی که انجام شد ارتفاع موج پنجم نسبت به موج چهارم کاهشی بود، تاکید کرد: زنجان تنها استان کشور بود که میزان بستری ها و اشغال تخت  در مقایسه با موج چهارم نرسید و ارتفاع موج پنجم بیماری بسیار خوب  کنترل شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اضافه کرد: اقدامات بسیار خوبی در استان  برای کنترل بیماری انجام شد از جمله پوشش واکسیناسیون بود که  موجب  شد استان نسبت به کشور شاخص های بهتری داشته باشد و میزان مرگ و میر نیز کاهشی باشد.

وی در پایان گفت: محددیت ترددها نسبت به وضعیت رنگبندی در استان همچنان ادامه دارد و ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان برقرار است.

Share this post