تشکیل ۴۰۰ پرونده حقوقی برای احیای موقوفات زنجان

کرمی اوقاف

تشکیل ۴۰۰ پرونده حقوقی برای احیای موقوفات زنجان

آوای میهن نیوز:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تشکیل ۴۰۰ پرونده حقوقی برای احیای موقوفات و استیفای حقوق آنها در سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این پرونده ها شامل موضوع های مختلفی مثل جلوگیری از تصرف و تعرض به موقوفات، الزام به تنظیم اسناد اجاره، مطالبه خسارت، خلع ید از متصرفین موقوفات و دریافت حق و حقوق موقوفات بوده که در محاکم قضایی استان در جریان است.

وی اظهار داشت: کارشناسان حقوقی اوقاف استان و شهرستان ها در حال پیگیری مستمر این پرونده ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب بر اساس قانون هستند تا از پایمال شدن هر گونه حق و حقوق موقوفات جلوگیری کنند.

کرمی ناآشنایی مردم با مقررات را یکی از دلائل افزایش این پرونده‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: تعدادی از این پرونده‌ها مربوط به ادارات و سازمان‌های دولتی است.

وی با تاکید بر اینکه ما موظف به مراقبت از حقوق موقوفات هستیم، تصریح کرد: نهایت تعامل و همکاری را با مردم و سازمان‌ها داریم.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در زمان حاضر شمار موقوفه‌های این استان بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ مورد است که بیش از ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود./ مهران حبیبی

Share this post