تعارض‌های موجود در حوزه وقف باید منطقی حل شوند

تعارض‌های موجود در حوزه وقف باید منطقی حل شوند

 

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه تعارض های موجود در حوزه وقف باید منطقی حل و فصل شوند،گفت: نباید گذاشت بین وقف به عنوان یک ارزش دینی با مردم تعارض و فاصله ایجاد شود.

هدایت الله جمالی پور عصر یکشنبه در بازدید از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که به مناسبت دهه وقف برگزار شد،افزود: تعارض موجود میان مردم و وقف باید به صورت منطقی حل و فصل شود.

جمالی پور در این دیدار اظهار داشت: وقف موضوع بسیار مهمی است اما حقوق مردم نیز اهمیت دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا جایگاه این سنت حسنه تقویت شود.

وی همچنین گفت: تا آنجایی که امکان دارد کارکنان وقف باید طوری انعطاف به خرج دهند تا رضایت مردم موجب ارتقا سطح جایگاه وقف شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: بخشی از مشکلات مجموعه فعلی وقف، میراث عملکرد اشتباه و شاید نابخردانه گذشته است و اگر از ابتدا ساماندهی و نظارت و مدیریت درستی در زمینه وقف صورت می گرفت اختلافات موجود بروز نمی کرد و تصرفی انجام نمی شد.

جمالی پور یادآورشد: مردم عادی معمولا در جریان محدوده زمین های وقفی نیستند به همین دلیل امروز بیشترین گرفتاری ها و مشکلات به دلیل بی اطلاعی مردم موجب سوء استفاده برخی افراد سودجو شده و تعرضاتی در حوزه وقف صورت گرفته است.

استاندار قزوین افزود: وقف و حفظ نیات واقف کار بسیار با ارزشی است ولی در قزوین با تعرض به وقف مواجهیم که گویی منافع دیگران را به خطر می اندازد.

وی اضافه کرد: مسایلی که از گذشته در خصوص وقف باقی مانده را باید برطرف کنیم و نگذاریم بین وقف به عنوان یک نهاد ارزشی و دینی و مردم که اساس جامعه بوده و باید سنت وقف را حفظ کنند، تعارضی رخ دهد.

استاندار قزوین تصریح کرد: وجود این گونه اختلافات موجب سوء استفاده بدخواهان می شود زیرا دشمن به دنبال تخریب ارزش های دینی است تا اهداف و برنامه های خود را در جامعه تحمیل کند.

وی افزود: باید کمک کنیم تا باور مردم و هم ارزش های دینی حفظ شود و در این مسیر با سعه صدر هرکجا لازم بود با تذکر و اصلاح روشها از اقدامات خوب هم تجلیل کرد.

جمالی پور اظهارداشت: امروز وقف در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و امور توسعه هم وارد شده و می تواند اتفاقات مناسبی را رقم بزند.

Share this post