تلاش دولت برای عملیاتی کردن طرح‌های بالا بردن دستمزدها ی کارگران

دکتر افشارچی

تلاش دولت برای عملیاتی کردن طرح‌های بالا بردن دستمزدها ی کارگران

میهن نیوز: مراسم تجلیل و تقدیر از منتخبان جشنواره امتنان از کارگران نمونه و گروه کار نمونه ، واحد های صنعتی و کارگران مسئول خانه های بهداشت کارگری و کارفرمایی سلامت محور با حضور استاندار و مسئولین استان در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان تجلیل شد.

استاندار زنجان، در این مراسم، با اشاره به اهمیت شنیده شدن صدای کارگران شاغل درکارگاه های کوچک با صرف نظر از واحد های تولیدی بزرگ استان، اظهار داشت: از تک تک گامهای کارگران و کارفرمایان می توان به اوج شکوفایی رونق تولیدی و پیشرفت کشور و استان رسید.

محسن افشارچی، با بیان اینکه کار، کارگران عمل صالح است، ادامه داد: از وضعیت زندگی و کمبوهادی کارگران مسئولان با خبر هستند.

وی، با اشاره به ازرش گذاری مسئولان کشور به رونق تولید در کشور، تصریح کرد: کارگر و کارفرمایان باعث ترکیب حرکتی و پیشرفت و توسعه جامعه می شوند.

افشارچی، تعامل کارگر و کارفرما را برای تامین منافع این دو قشر جامعه ، مهم عنوان کرد وگفت: ستون اقتصاد جامعه کارگران هستند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه دولت برای به خطر نیفتادن زندگی کارگران و کارفرمایان همت عالی دارد، یادآورشد: دولت در اجرا و عملیاتی کردن طرح‌های و برنامه های جدید در بالا بردن دستمزدها ی کارگران در تلاش  است.

 به گفته استاندار زنجان، کنترل تورم دارای علل و عواملی است که دولت در حال رفع آن است.

وی، با اشاره به تامین امنیت شغلی کارگران و ایجاد بستر کار و تولید در جامعه برای رفع دغدغه های شغلی این قشر در کشور،تصریح کرد: ایجاد زیر ساخت ها و بسترهای حرکتی مجموعه های تولیدی استان حائز اهمیت است.

افشارچی، با بیان اینکه انعقاد قرارد داد های موقت، کشنده انگیزه کار و تولید در کارگران است، تاکید کرد: ایمنی کار در واحد های تولیدی باید به جد پیگیری شود.

وی، با اشاره  به اهمیت بهداشت محیط و تشکیل کمیته کار ، در واحد های تولیدی اقتصادی استان، گفت: وجود شرکت های پیمانکار خدماتی یکی از معضلات کشور است.

افشارچی، یادآورشد: مسئولین در حد بضاعت مسئولیتی خود کمک حال کارگران در حوزه های تولیدی و تشکل های کارگری است؛ تا شاهد رونق تولید در استان و کشور باشیم.

وی، در پایان سخنان خود،  با اشاره به تبدیل استان به استان تولید محور ، تصریح کرد: تحقق شعار سال‌جاری از الویت مسئولان و مجموعه تیم اقتصادی استان است.

یوسف مرادلو، کار فرمای نمونه استان زنجان، نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به پدیده های اجتماعی و روان شناختی در جوامع کارگری و کارفرمایی، اظهار داشت:  در حال حاضر کار فرمایان با ارتقای علم و آگاهی خود در پذیرش و عمل به قوانین کار و تولید موجب احترام  به حق و حقوق کارگران هستند.

مدیر عامل گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان، با بیان اینکه بالغ بر  یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم زیر مجموعه گروه تولیدی صنعتی روی زنجان دراین مجموعه هستند، ادامه داد: استان زنجان یکی از استانهای موثر در تولید و صدور فرآورده های سرب و روی در کشور است.

وی، با اشاره به نگرش کارفرمایان به نیروی انسانی و اقشار کارگری بعنوان سرمایه های ملی و استانی برای واحد های تولیدی، تاکید کرد: همه تولیدات و کالا های اساسی و ملی در حوزه های مختلف کشور و دنیا توسط کارگران انجام  می شود.

اصغر نجاری ، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، نیز،  با اشاره به اهمیت توجه به فصل ۸قانون کار، اظهار داشت: بحث موضوع حفاظت فنی از اهم خواسته های تشکل خانه کارگری است.

نجاری،  با بیا ن اینکه حمایت از سرمایه گذاران در استان حائز اهمیت است، ادامه داد: رفع موانع قانونی در این زمینه مهم و اساسی است.

به گفته وی توجه جدی به قشر کارگر و نیروی انسانی بعنوان سرمایه های ملی اصلی ترین سرلوحه و شعار تشکل های صنفی و به خصوص خانه کار گر است و ضرور ی است در رعایت حق و حقوق قانونی نیرو های مولد فعال در واحد های تولیدی در راستای پیشرفت و توسعه جامعه بیشتر از پیش تلاش شود.

در حاشیه این مراسم همزمان با روز جهانی کارگر (۱۱اردیبهشت)با برگزاری جشنواره امتنان زنجان از داوران جشنواره و کارفرمایان و کارگران نمونه در حوزه های صنعت و کشاورزی استان نیز تجلیل شد.

Share this post