توسط کمیته امداد زنجان محقق شد رتبه پنجم رشد کشوری جمع آوری و ساماندهی زکات

صالحی مدیر کل کمیته امداد

توسط کمیته امداد زنجان محقق شد رتبه پنجم رشد کشوری جمع آوری و ساماندهی زکات

آوای میهن نیوز- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری ۱۴۲ میلیارد تومان مشارکت مردمی در این استان گفت: میزان جمع آوری و ساماندهی زکات در این استان امسال نسبت به سال قبل ۸۰ درصد افزایش داشته و بر اساس ارزیابی انجام شده حائز رتبه پنجم کشوری شده است.
روح الله صالحی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: زکات به عنوان یک واجب دینی موجب طهارت و تزکیه مال می شود و با تزکیه مال طهارت روح نیز محقق خواهد شد که در این میان با ترویج، فرهنگ سازی و نهادینه شدن این واجب الهی برکات آن در زندگی عموم مردم جاری می شود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به اولویت هزینه کرد زکات برای امور معیشت، درمان، جهیزیه و مسکن نیازمندان، اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود ۹۷ درصد زکات جمع آوری شده در امور نیازمندان و سه درصد نیز در پروژه های عام المنفعه در همان محلی که زکات جمع آوری شده، هزینه شده است.
این مسوول با بیان اینکه مردم مومن و معتقد استان زنجان جزء استانهای برتر کشور در پرداخت زکات هستند ادامه داد: زنجان همواره در حوزه ساماندهی و جمع آوری زکات جزو استانهای پیشرو بوده که  این از ایمان، اعتقادات و باورهای عمیق دینی مردم پایتخت شور و شعور حسینی به انجام فرائض دینی حکایت دارد.
وی همچنین ایجاد اشتغال برای خانوارهای تحت حمایت را مهمترین اولویت این نهاد عنوان کرد و اظهار داشت: تعهد امسال کمیته امداد استان در بحث اشتغالزایی ۶ هزارو ۵۰۰ فرصت شغلی بوده که تاکنون یکهزارو ۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.
صالحی یکی از فاکتورهای اصلی در موفقیت طرح‌های اشتغال را ارائه آموزش‌های مهارتی به جامعه هدف ذکر و خاطرنشان کرد: در این بخش نیز قریب به پنج هزار کارجوی مستعد اشتغال تا پایان سال جاری از آموزش‌های مهارتی این نهاد بهره مند می شوند.
به گفته این مسوول، در زمان حاضر ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در بخش‌های مختلف خدمات دریافت می‌کند

Share this post